Egy felvásárlási pletyka tartja az utóbbi napokban izgalomban a kínai autóipart. Az ügylet tárgya a Nio, az akvizítor szerepét pedig a Szegeden óriásgyárat építő BYD-re osztották. A korábban már több közösségi felületen felvetődött felvásárlási hírt eddig nem vették komolyan, csakhogy csütörtökön a Weibo közösségi oldalon egy feltehetően a BYD kötelékébe tartozó alkalmazott osztotta meg saját információként, hogy a BYD és a Nio közös vállalatot alapít az előbbi 51, az utóbbi 49 százalékos tulajdonlásával.
Ezután a közös cég szőröstül-bőröstül megvásárolná a masszívan veszteséges, de stabil tulajdonosi háttérrel rendelkező Niót, melyben 27,1 százalékos részesedéssel bír Abu-Dzabi állami befektetési holdingja, a CYVN. A vegyesvállalat 16,5 milliárd jüanért, azaz 2,28 milliárd dollárért vásárolná meg a Niót, amely azonban a jövőben is független vezetéssel dolgozhatna.
A hír valóságalapját mindkét cég cáfolta.
Ma Lin, a Nio márkaépítésért és kommunikációért felelős alelnöke a Weibón vállalatának a harmadik negyedévben elért sikereire emlékeztetve nevezte értelmetlennek a felvázolt ügyletet. Szerinte
Ma Lin a Weibón közzétett posztjában megosztott egy képernyőfotót is, melyen azt kérdezte a BYD hasonló pozíciót betöltő munkatársától, Li Jun-fejtől, hogy valóban az alkalmazottjuk-e a híresztelő, mert ha igen, akkor bocsánatot kell kérnie tőlük, ám ha nem, akkor a két cégnek közösen kell a rendőrséghez fordulnia, hogy derítsék ki zavarkeltő személyét és kezdeményezzék felelősségre vonását.
Li később szintén a Weibón válaszolt, miszerint a Nio partnerségkötésével kapcsolatos szóló pletykáknak nincs alapjuk. Arra nem felelt, hogy házi nyomozásuk felfedte-e a posztoló kolléga (?) kilétét.
Mindenesetre a fals információ végigszáguldott a kínai médián, s ráirányította a figyelmet arra, hogy egy több mint 900 ezer főt foglalkoztató gigantikus konszernnél egyetlen fecsegő dolgozó is mekkora galibát tud okozni, különösen a közösségi médiafelületek szerteágazó és az információkat villámgyorsan a legszélesebb körben terítő világában.
A sencseni székhelyű BYD létszáma szeptember közepén szintet lépett, elérve a 900 608 főt, s ezzel Kína legnagyobb foglalkoztatójának számít
a tőzsdén jegyzett 5300 társaság körében, s a teljes mezőnyben is csak az állami villamos művek előzi meg.
A pletyka egyébként adta magát: az erős és nyereséges piacvezető és a feltörekvő, de a nyereségtermeléstől jó távol álló rivális kombinációja nyerő páros lehetne.
Az időzítést pedig épp a Nio harmadik negyedéves gyorsjelentésének közreadásához igazították. Ebben 721 millió dolláros veszteségről számoltak be, ami az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több.
A Nio részvényesei szívesen vették volna a BYD közeledését, erre utal, hogy a cáfolat hírére 1,7 százalékot esett az elektromosautó-gyártó társaság részvényárfolyama a nyitás előtti amerikai kereskedésben, míg a BYD 2,7 százalékot perecelt a sencseni börzén, jelezve, hogy szívesebben folytatnák egyedül a világhódító útjukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.