BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lenne benne ráció, mégsem lép fúzióra a BYD és a Nio

A kínai elektromosautó-gyártás két meghatározó vállalata nem ül egy csónakba, legalábbis nem most. A kínai közösségi médiában erről szóló híreket mindketten cáfolták, a BYD és a Nio árfolyama is megszenvedte a fals információ elterjedését.

Egy felvásárlási pletyka tartja az utóbbi napokban izgalomban a kínai autóipart. Az ügylet tárgya a Nio, az akvizítor szerepét pedig a Szegeden óriásgyárat építő BYD-re osztották. A korábban már több közösségi felületen felvetődött felvásárlási hírt eddig nem vették komolyan, csakhogy csütörtökön a Weibo közösségi oldalon egy feltehetően a BYD kötelékébe tartozó alkalmazott osztotta meg saját információként, hogy a BYD és a Nio közös vállalatot alapít az előbbi 51, az utóbbi 49 százalékos tulajdonlásával. 

BYD és Nio
Nio elektromos taxik Oslóban. A BYD eközben a Főtaxi flottáját színesíti járműveivel. / Fotó: AFP

Ezután a közös cég szőröstül-bőröstül megvásárolná a masszívan veszteséges, de stabil tulajdonosi háttérrel rendelkező Niót, melyben 27,1 százalékos részesedéssel bír Abu-Dzabi állami befektetési holdingja, a CYVN. A vegyesvállalat 16,5 milliárd jüanért, azaz 2,28 milliárd dollárért vásárolná meg a Niót, amely azonban a jövőben is független vezetéssel dolgozhatna. 

A hír valóságalapját mindkét cég cáfolta.

Ma Lin, a Nio márkaépítésért és kommunikációért felelős alelnöke a Weibón vállalatának a harmadik negyedévben elért sikereire emlékeztetve nevezte értelmetlennek a felvázolt ügyletet. Szerinte

  • a Nio helyzete a közelmúltban javult,
  • a cash flow pozitívvá vált,
  • a bruttó nyereség októberben nőtt,
  • és az Onvo márkájuk kiszállításai decemberben meghaladhatják a tízezret.

Ma Lin a Weibón közzétett posztjában megosztott egy képernyőfotót is, melyen azt kérdezte a BYD hasonló pozíciót betöltő munkatársától, Li Jun-fejtől, hogy valóban az alkalmazottjuk-e a híresztelő, mert ha igen, akkor bocsánatot kell kérnie tőlük, ám ha nem, akkor a két cégnek közösen kell a rendőrséghez fordulnia, hogy derítsék ki zavarkeltő személyét és kezdeményezzék felelősségre vonását. 

A BYD válaszolt, de nem nevezte meg a szivárogtatót

Li később szintén a Weibón válaszolt, miszerint a Nio partnerségkötésével kapcsolatos szóló pletykáknak nincs alapjuk. Arra nem felelt, hogy házi nyomozásuk felfedte-e a posztoló kolléga (?) kilétét.

Mindenesetre a fals információ végigszáguldott a kínai médián, s ráirányította a figyelmet arra, hogy egy több mint 900 ezer főt foglalkoztató gigantikus konszernnél egyetlen fecsegő dolgozó is mekkora galibát tud okozni, különösen a közösségi médiafelületek szerteágazó és az információkat villámgyorsan a legszélesebb körben terítő világában.

A sencseni székhelyű BYD létszáma szeptember közepén szintet lépett, elérve a 900 608 főt, s ezzel Kína legnagyobb foglalkoztatójának számít 

a tőzsdén jegyzett 5300 társaság körében, s a teljes mezőnyben is csak az állami villamos művek előzi meg.

Nem lenne elvetendő az ötlet

A pletyka egyébként adta magát: az erős és nyereséges piacvezető és a feltörekvő, de a nyereségtermeléstől jó távol álló rivális kombinációja nyerő páros lehetne. 

Nio firefly
A Nio a kisautó kategória felé is nyit a jövőre debütáló FireFly-jal / Fotó: Nio

Az időzítést pedig épp a Nio harmadik negyedéves gyorsjelentésének közreadásához igazították. Ebben 721 millió dolláros veszteségről számoltak be, ami az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több. 

A Nio részvényesei szívesen vették volna a BYD közeledését, erre utal, hogy a cáfolat hírére 1,7 százalékot esett az elektromosautó-gyártó társaság részvényárfolyama a nyitás előtti amerikai kereskedésben, míg a BYD 2,7 százalékot perecelt a sencseni börzén, jelezve, hogy szívesebben folytatnák egyedül a világhódító útjukat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.