kapcsolodo_temak>Az elektromos hajtásrendszer 150 lóerőt és 370 newtonméteres nyomatékot szolgáltat, a 160 kilométeres végsebességű autónak. A GM számításai szerint akkumulátorról hajtva a Volttal egy kilométer megtétele körülbelül két eurócentbe kerül, míg a benzinüzem költsége 12 cent az 1,5 eurós benzinár mellett. Aki napi 60 kilométert vezet, azaz 22 000 kilométert tesz meg évente, ez akár 2 200 euró megtakarítást jelenthet éves szinten.
A gyár úgy számolja, hogy a feltöltésekhez éjszakai áramot használva, egy kilométer körülbelül hatod annyiba kerül a Volttal, mint egy hagyományos benzines autóval. A villanyautó 60 kilométernyi károsanyag-kibocsátásmentes, benzin nélküli autózásra képes. Mivel a légellenállás kulcsfontosságú a hatótáv tekintetében, a GM mérnökei aerodinamikailag hatékony formát alkottak.
Több száz órát töltöttek szélcsatorna kísérletekkel, újra és újra tesztelve az autó karosszériájának első- és hátsó elemeit, légterelőit, a küszöböket és a tükröket. Ezek az aerodinamikai fejlesztések lehetővé tették, hogy elérjék a Volt kitűzött hatótávját, 60 kilométer megtételét benzin nélkül és nulla károsanyag-kibocsátással.
A Volt kerekeit mindig elektromos áram hajtja. A 60 kilométernél rövidebb utakra a 16 kilowattórás lítium-ion akkumulátoraiban tárolt áramot használja. Ha az elemek lemerülőben vannak, a benzin/etanol üzemű motor zökkenőmentesen táplálja tovább az elektromos hajtásrendszert, egyúttal feltölti a telepeket is. Ez az üzemmód több száz kilométerrel növeli meg a Volt hatótávolságát, amíg a kocsi ismét a hálózatra csatlakozhat. A jármű akkumulátorait normál 230 voltos háztartási dugaszolóaljzatról három óra alatt lehet feltölteni. A GM számításai szerint egy éjszakai feltöltés, amellyel 60 kilométert lehet megtenni elektromos üzemmódban, valószínűleg nem kerül többe egy eurónál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.