BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elektromos autó a Chevrolet-től - Nézze meg!

Még nem tudni, mennyibe fog kerülni, az azonban már biztos, hogy 2 év múlva lesz Chevrolet Volt a piacon. A General Motors tervei szerint az elektromos autó sorozatgyártása 2010 végén kezdődik Detroitban.

kapcsolodo_temak>Az elektromos hajtásrendszer 150 lóerőt és 370 newtonméteres nyomatékot szolgáltat, a 160 kilométeres végsebességű autónak. A GM számításai szerint akkumulátorról hajtva a Volttal egy kilométer megtétele körülbelül két eurócentbe kerül, míg a benzinüzem költsége 12 cent az 1,5 eurós benzinár mellett. Aki napi 60 kilométert vezet, azaz 22 000 kilométert tesz meg évente, ez akár 2 200 euró megtakarítást jelenthet éves szinten.

A gyár úgy számolja, hogy a feltöltésekhez éjszakai áramot használva, egy kilométer körülbelül hatod annyiba kerül a Volttal, mint egy hagyományos benzines autóval. A villanyautó 60 kilométernyi károsanyag-kibocsátásmentes, benzin nélküli autózásra képes. Mivel a légellenállás kulcsfontosságú a hatótáv tekintetében, a GM mérnökei aerodinamikailag hatékony formát alkottak.

Több száz órát töltöttek szélcsatorna kísérletekkel, újra és újra tesztelve az autó karosszériájának első- és hátsó elemeit, légterelőit, a küszöböket és a tükröket. Ezek az aerodinamikai fejlesztések lehetővé tették, hogy elérjék a Volt kitűzött hatótávját, 60 kilométer megtételét benzin nélkül és nulla károsanyag-kibocsátással.

A Volt kerekeit mindig elektromos áram hajtja. A 60 kilométernél rövidebb utakra a 16 kilowattórás lítium-ion akkumulátoraiban tárolt áramot használja. Ha az elemek lemerülőben vannak, a benzin/etanol üzemű motor zökkenőmentesen táplálja tovább az elektromos hajtásrendszert, egyúttal feltölti a telepeket is. Ez az üzemmód több száz kilométerrel növeli meg a Volt hatótávolságát, amíg a kocsi ismét a hálózatra csatlakozhat. A jármű akkumulátorait normál 230 voltos háztartási dugaszolóaljzatról három óra alatt lehet feltölteni. A GM számításai szerint egy éjszakai feltöltés, amellyel 60 kilométert lehet megtenni elektromos üzemmódban, valószínűleg nem kerül többe egy eurónál.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.