BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Én PC vagyok" – Sokkoló kampány a Microsoft-tól

Szeptember eleje óta új kampánnyal sokkolja a Microsoft a nagyérdeműt. "I am a PC" hirdetik a reklámok főszereplőinél lévő táblák. Az akció egy projekt része, amelynek célja az óriásvállalat megkopott imázsának helyreállítása.

A kampány a Windows – élet falak nélkül című reklám spot-sorozattal kezdődött. A rövidfilmeken Bill Gates és Jerry Seinfeld folytatnak kötetlen beszélgetést vásárlásról, cipőkről és általában a jó életről. A projekt következő részeként a Microsoft marketing vezetői büszkén felvállalták a gúnyos mondatot, amelyet annak idején az Apple ragasztott a Microsoft felhasználókra. "I am a PC" olvasható a reklámokban szereplő emberek kezeiben olvasható táblákon. Sőt, az egyik filmen látható mérnök még hasonlít is az Apple által ábrázolt "lúzer" Microsoft userre – írja a New York Times.

A reklámfilmeken Bill Gates is felbukkan, a főszereplők viszont az átlagemberek, közöttük számos Microsoft dolgozóval, akiknek e-mail címét is megtudhatják a nézők (Gates-é [email protected]). "Az Apple sok pénzt áldozott arra, hogy diszkreditálja a cégünket és nevetségessé tegye a PC-t, azzal, hogy ő mondja el rólunk, milyenek vagyunk. Márpedig minden cégnek magának kell meghatároznia, mit képvisel" - jelentette ki David Webster,a Microsoft brand menedzsere.

A kampányt irányító Crispin Porter & Bogusky ügynökség híres arról, hogy ellentmondásos értékeket népszerűsít radikális módszerekkel. Erre példa a Burger King reklámja is, amelyben a magas kalóriaértékű ételeket a "Tedd, ahogy akarod" - jelszóval népszerűsítik. Az iparág vezetői közötti versengés megjelenése a reklámokban mindig nagy kihívást jelent a cégeknek. A tények figyelmen kívül hagyása ugyanolyan gondot jelenthet, mint a túlzott önbizalom. Erre példa az autó bérlésben vezető Hertz és az Avis versengése. Az Avis reklámjának jelmondata: "másodikak vagyunk, keményebben dolgozunk." A Hertz nem várt sokáig a válasszal, reklámjában úgy reagált a kihívásra: "Az Avis évekig azt mondta, hogy mi vagyunk az elsők. Most elmondjuk, miért."

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.