A sajtó szerint gyakorlatilag eladás előtt áll a SkyEurope, s hogy a télen is repülhessenek a gépei, legkevesebb 20-30 millió eurót kell valahonnan szereznie. A társaság csütörtökön már fel is vett 10 millió eurós - értesülések szerint jelzálogalapú - hitelt a York Global Finance nevű pénzalaptól.
Az egykor a magyar, de jelenleg már csak osztrák, cseh és szlovák fővárosból tevékenykedő légitársaságnak 30 százalékban a nevezett pénzalap a tulajdonosa.
A hitelt a folyó működés és a majdani téli pénzigények fedezése céljából vette fel. A légitársaság vezérigazgatója közölte, hogy jövőre a társaság profitot is kigazdálkodhat. Hat éve üzemel a cég, eddig nyereséget nem termelt. Összesen 15 repülővel dolgozik, mintegy negyven európai várost szolgál ki. Nyereségességének azonban feltétele az olajár jelentősebb csökkenése.
A fapados légitársaságokat különösen sújtja a drága üzemanyag. Az ágazat egyik vezető vállalkozása, az ír Ryanair vezetője a minap azt mondta: 140 dolláros olajár mellett a legkedvezőbb esetben is csak elkerülik a veszteséget, ami 60 millió euró is lehet rosszabb esetben. Ha az idén marad a 100 dollár körüli olajár, akkor lesz nyereségük - mondta a Ryanair vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.