A 7 százalékos átlagot a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül – értékben - a sajt, kávé, szeletes csokoládé, étolaj és száraz tészta mutatói haladják meg. Átlag alatt emelkedett a húskészítmény, sör, szénsavas üdítőital, ásványvíz és gyümölcslé bolti eladása, a top 10 közül. A húskészítmények kiskereskedelmi forgalma Magyarországon kiemelkedik a Nielsen által mért kategóriák közül: Fél év eladásai értékben megközelítik a 95 milliárd forintot. Mennyiségben 2, értékben 3 százalékkal bővült a bolti forgalom. .
A rangsorban utána következő sör féléves piacmérete a kiskereskedelemben 65 milliárd forint felett jár, és a tavalyi első félév után idén 3 százalékkal emelkedett. Mennyiségben viszont csökkent az értékesítés, 4 százalékkal.
Sajtot az üzletek fél év alatt 41 milliárd forintnál többért adtak el, ami 15 százalék pluszt jelent a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben azonban 2 százalék mínuszt regisztrált a Nielsen. A változások megítélésénél célszerű figyelembe venni: Amíg az infláció az idei első hét hónap során 7 százalék volt Magyarországon, addig az élelmiszerek ára átlagosan 13 százalékkal emelkedett, múlt év január-júliushoz képest. A top 10-be tartozó többi kategória – értékben mért - kiskereskedelmi forgalmában a növekedés mértéke: étolaj (44 százalék), tészta (23), szeletes csokoládé (14), kávé (8), szénsavas üdítőital és gyümölcslé (3-3), ásványvíz (2).
Ugyanakkor a többi élelmiszer kategória közül figyelemre méltóan, értékben 20 százalékot meghaladó ütemben emelkedett Magyarországon, idén az első félévben többek között a kenhető tejtermékek, energia- és sportitalok, piskóta, valamint natúr joghurt kiskereskedelmi forgalma. A natúr joghurtnál 21 százalékos forintban mért növekedés mellett, mennyiségben plusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen. Mennyiségben a top 10 kategória közül a kiskereskedelmi forgalom a húskészítmények mellett szeletes csokoládéból 8 százalékkal emelkedett fél év alatt, az előző hasonló időszakhoz képest. A tészta stagnált.
A Nielsen 16 százalékos csökkenést regisztrált étolajnál, 2-5 százalék közöttit pedig, az említett sör és sajt mellett a következőknél: kávé, gyümölcslé, szénsavas üdítőital és ásványvíz. Mely bolttípusok piaci részesedése kiemelkedő az egyes kategóriák eladásában, az idei február-júliusi adatok szerint? Értékben 35 százalék feletti rész jut a hipermarket csatornára, a következő nagyobb kategóriákból: sajt, ásványvíz, étolaj és kutyaeledel.
A szupermarket piaci részesedése meghaladja a 12 százalékot, többek közt a következő kategóriáknál: húskészítmény, sajt, gyümölcsjoghurt és táblás csokoládé. A diszkont piaci részesedése 23 százaléknál magasabb például a következőknél: ásványvíz, étolaj, jégkrém, édes keksz és kutyaeledel. A magyar tulajdonban lévő láncok mutatója 33 százalék feletti az alábbi nagyobb kategóriáknál: tejföl, tészta, cukorka és szeletes csokoládé. Az önálló hagyományos boltok piaci részaránya meghaladja a 20 százalékot többek között sörnél, szénsavas üdítőitalnál, szeletes csokoládénál és rágóguminál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.