BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nézze meg, hogy "vágja haza" az easyHotel a budapesti imázst

Az easyHotel Budapest reklámja lejáratja a Budapestet, mert mocskos, áldatlan állapotokat sugall, ami példátlan a turisztikai marketing területén – véli Fekete László, a BTH Turisztikai Hivatal igazgatója, a „fapados” szálloda napokban az internetre is felkerült reklámjáról. A YouTube, videomegosztón is elhelyezett, helyenként „Rip-off in Budapest / Cheap Hotel in Hungary” néven letölthető, másfél perces spot enyhén szólva negatív képet fest a magyar fővárosról.

A reklámspot alatt egy fiatal, ám szemmel láthatóan tapasztalt turistát több gyanús külsejű szereplő – egy szálláshely-nepper, egy visszataszító taxisofőr, valamint három, rámenős krisnás – próbál megszabadítani pénzétől. Ő azonban nem hagyja magát, inkább bemegy az easyHotelbe, ahol a szexis recepciós lány mellett 15 eurós szobaár várja és végül elégedetten kényelembe helyezheti magát. "Foglalj online vagy csatázz!" a záró szlogen.

Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Hivatal igazgatója szerint a spot kimondottan romboló hatású a fővárosra, illetve az egész országra nézve, különösen a rip-off, vagyis „lehúzás” kifejezés, valamint a durva képi megjelenítések miatt. "Ez egyáltalán nem tartozik a poénos kategóriába, és nem hiszem, hogy az interneten csak ilyen jellegű filmek keltenének hatást. Ráadásul a gerillamarketing épp azokhoz – a britekhez, a fiatalokhoz, az internetes közösség tagjaihoz – jut el, akiknek a „megdolgozására” komoly erőfeszítéséket teszünk" – hangsúlyozza.

Példa nélküli a turisztikai marketing területén, hogy egy szállodalánc oda jusson, hogy saját népszerűsítése érdekében egy város teljes imázsát próbálja meg a sárba tiporni, csak azért, hogy elmondhassa: aki nem online foglal, azt ilyen atrocitások érik. A BTH igazgatója feltétlenül szükségesnek tartaná, hogy a példátlan imázsrombolást a turizmus állami irányítása is vizsgálja, és a magyar szállodás szakma is tegye meg a szükséges lépéseket az ilyen, etikailag elfogadhatatlan  lejáratások jövőbeni megakadályozása érdekében.

"Mi alapvetően azt a célcsoportot szólítottuk meg, amelyet nem érnek el a hagyományos reklámok, vagyis a 16-25 év közötti korosztályt, az on-line világban élő fiatalokat - és körükben hatalmas sikert aratott az anyag. Budapestet kimondottan világvárosnak sikerült beállítani, nem pedig a korábbi reklámokban szereplő poros, kissé archaikus célpontnak, amelyet a fiatalok nem szívesen látogatnának meg" – mondta el a Turizmus Panorámának Pintér Gyöngyi, az easyHotel Budapest marketingmenedzsere. Ennek a célcsoportnak alapvetően más, jóval magasabb az ingerküszöbe a megszokottnál - érvelt a szakember.

"A reklám egy integrált kampány részét képezte, és kimondottan video-megosztó oldalakra került fel. A visszajelzések rendkívül pozitívak, és a célcsoportunk körében nagyon komoly érdeklődést generáltunk a város iránt. Sőt, sikerült elérni a fiatalos, harmincas korosztályt is. Az easyHotelben megszálló vendégek egyébként jellemzően 4-5 napot töltenek Budapesten és nagyon elégedetten távoznak, nem csupán a szálloda, hanem a város korrekt szolgáltatásai miatt is" - tette hozzá.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.