Az, hogy a pénzügyi válság idején a bankok szigorító lépéseket tesznek, indokolt, bár nem lehet mentség a fogyasztó nem megfelelő tájékoztatására, és a GVH figyelemmel kíséri a bankok tájékoztatási gyakorlatát a megváltozott helyzetben is.
A gondok következményeként a hitelezésben módosulnak a kondíciók, új konstrukciók jelennek meg. Ebben a helyzetben különösen fontos, hogy a fogyasztók ne csak a hirdetésekből tájékozódjanak, hanem további ismertetőket szerezzenek be, és alaposan áttanulmányozzák azokat. Ezt részben indokolja az is, hogy az ügynöki tevékenységekkel kapcsolatban is számos problémát jeleznek az ügyfelek a versenyhatóságnál.
lassuló hitelezés és a szigorúbb feltételek kétségkívül nehezítik a kölcsönre szorulók dolgát, ám nincs értelme kapkodni, és megfontolandó, hogy bankrendszeren kívüli hitelközvetítőkhöz, egyéb pénzhez jutási lehetőséget ígérő vállalkozásokhoz forduljanak-e, mert az utóbbiak – mint például a fogyasztói csoportok – úgymond segítsége sok kockázatot rejt magában. Hasznosabb türelmesnek lenni, több banknál is informálódni és alaposan megfontolni, összevetni a saját lehetőségekkel az ajánlatokat – javasolják a versenyjogi szakemberek.
A GVH e körben végzett vizsgálatai azt támasztják alá, hogy a hitelintézetek több száz kölcsönterméket kínálnak, az érdekeltek nehezen igazodnak el a konstrukciók között, amelyeknek reklámjai tisztességtelenül befolyásolhatják a döntéseiket. Gyakorta elkenik a hirdetett kedvező törlesztőrészlettel vagy például a teljes hiteldíjmutatóval (THM) kapcsolatos feltételeket.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.