A Magyarországon is népszerű Cadbury édességek és más élelmiszerek gyártója néhány nagy márkája eladásával kíván segíteni magán, írja a Financial Times. A Premier Foods részvényeinek árfolyama pénteken rekordmélységbe zuhant – egy év alatt 86 százalékot esett -, adósságai pedig hatalmasak.
Az intézkedés egyik áldozata vélhetőleg Mr Kipling kekszmárka lesz. A csoport éppen márkafelvásárlásokon keresztül vált az UK legnagyobb élelmiszer gyártójává, termékei ma világszerte megtalálhatók az élelmiszerboltok polcain. A Premier Foodsé a Hovis kenyerek, az Oxo fűszerkockák és az Ambrosia desszertek is.
Robert Schofield vezérigazgató a brit lapnak megerősítette, hogy valóban lehetőségként kezelik a „kihelyezéseket”, ám az üzleti környezet most nem kedvez az ilyen ügyleteknek, mivel senkinek sincs pénze. Ráadásul a Premier részvényárfolyama most egy részvénykibocsátáshoz is túl alacsony.
Elemzők szerint mindazonáltal más kekszgyártók és kockázati tőke társaságok is érdeklődhetnek a Mr Kipling iránt. „Ez hatalmas márka”, jelentette ki Charles Mills, a Credit Suisse élelmiszer elemzője, hozzátéve, hogy a Premiernek mindenképpen tennie kell valamit, hogy pénzhez jusson.
Mindenki ezt eszi
Schofield várakozásai szerint cége az idén 315-330 millió font profitra tesz szert termékei értékesítéséből - ilyenek a fentiek mellett a levesek, a babfélék, a só, az ecet -, hiszen az emberek továbbra is esznek. A cég honlapja szerint az UK háztartásainak több mint 99 százaléka vásárolt tavaly Premier Foods terméket, és 43 millió ember fogyaszt a cég márkatermékeiből legalább 1-2 alkalommal legalább kéthetente.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.