A herzogenaurachi székhelyű autóipari és ipari beszállító Schaeffler több ezer munkahelyet szüntet meg Európában a nemrég felvásárolt Vitesco integrációja, az ipari üzletág gyengesége és az elektromos autók iránti kereslet visszaesése miatt – jelentette be a német vállalat kedden, a harmadik negyedéves eredményei bemutatásakor.
Európa-szerte egyébként összesen 4700 munkahelyet szüntetnek meg, ám az áthelyezések miatt kevesebb, 3700 munkaviszony szűnik meg, Németországban mintegy 2800 munkavállaló érintett.
A Schaeffler az év végéig közli a pontosított részleteket – írta a Handelsblatt. A cég várakozásai szerint az átszervezés 2029-ig évente mintegy 290 millió euró megtakarítást eredményez.
A leépítésre a jelenlegi iparági környezetben a Schaeffler csoport hosszú távú versenyképességének biztosítása érdekében van szükség. Társadalmilag felelős módon és arányosan hajtjuk végre
– mondta Klaus Rosenfeld vezérigazgató, aki már korábban is beszélt a létszámcsökkentésről.
Az átszervezés egyik oka a Vitesco integrációja, amely számos adminisztratív munkahely megszűnésével jár. Emellett az ipari üzletág is gyengélkedik, mivel szenved az európai gyenge kereslettől, és a harmadik negyedévben csökkenést könyvelhetett el az értékesítésben és a nyereségben – tette hozzá.
A Schaeffler az elmúlt években több felvásárlással bővítette tevékenységét. Az átszervezés főként azokat az üzemeket érinti, amelyek a felvásárlások során kerültek a Schaefflerhez. Megszűnik például a 2022-ben felvásárolt hamelni Melior Motion.
Amellett az autóipari üzletágat is további átszervezések sújtják. Fokozatosan leépítik a hagyományos, robbanómotoros autók alkatrészgyártását, sőt az elektromos autókét is visszafogják. A Schaeffler korábban növekedést várt, ami elmaradt. Ehhez jön még az egyre keményebb verseny, amely nyomást gyakorol az árakra.
A harmadik negyedévben amúgy a forgalom 2,6 százalékkal, 3,96 milliárd euróra csökkent. Árfolyamhatásokkal kiigazítva ez 1,1 százalékos csökkenést jelentett. Míg a járműalkatrész-üzletág továbbra is zavartalanul működött, az autóipari beszállítói üzletágban és az ipari divízióban csökkent az értékesítés. Regionális bontásban a legnagyobb visszaesés Kínában volt.
A korrigált üzemi eredmény közel 45 százalékkal, 187 millió euróra zuhant. Elemzők sokkal kisebb visszaesést vártak.
A Schaeffler nettó eredménye 13 millió eurós veszteség volt. Egy évvel korábban a vállalat még 150 millió eurós nyereséget termelt.
A menedzsment megerősítette az éves várakozását.
A hírre a cég részvényei másfél százalékkal, 4,57 euróra gyengültek Frankfurtban. Év eleje óta már 8 százalékkal került lejjebb a papír.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.