Nem örvendezhetnek a légitársaságok: hiába lett jóval olcsóbb a kerozin, a globális visszaesés miatt a téli hónapokban a vártnál is gyérebb lehet az utasforgalom, miközben jóval nehezebb hitelhez jutni, és csökken a repülőgéplízing ára.
Az IATA szakértői szerint ezek egyértelműen egy elhúzódó válság előjelei. Az előrelátók flottarendeléseik átütemezését végzik ezekben a hetekben. Az idén már harminc légivállalat ment csődbe, és további húsz fölött ott lóg Damoklesz kardja. Ilyen például az olasz Alitalia is, amelyik tegnap azt a hírt kapta a CAI olasz befektetői csoporttól, hogy a tagok több mint 625 millió eurót vennének át a cég adósságaiból, a maradék összeget egymilliárd euróig készpénzben fizetnék.
A 173 gépes flottából 64-et vennének meg, valamint megszereznék további 29 gép lízingszerződését is. A befektetők az Alitalia „használható részeit” szeretnék egyesíteni az Air One kis légitársasággal, és nagy nemzetközi légitársaságot keresnek egy kisebbségi rész megvételéhez.
A légitársaságok vezetőit különösen aggasztja, hogy a pénzügyi-gazdasági válság miatt megcsappan majd az üzleti utasok száma, márpedig ez a csoport termeli a legnagyobb nyereségrátát.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.