Az utolsó cseresznyeszínű modellek mennek végig a Yugo szerbiai gyártósorán, miután a márka gyártását hivatalosan is beszüntetik. "Amikor megkezdtük a gyártást, modern autónak számított és még most is megállja a helyét" – mondta a BBC-nek Mikro Ilic, aki a kezdetek óta a gyárban dolgozik és minden modellt kipróbált.
A hosszú ideig a világ legolcsóbb autója címmel büszkélkedő modellnek végül fel kellett adnia a versenyt a modernizációnak köszönhetően, így mostanra már csak százötven példány áll a gyár udvarán, gazdára várva.
Az első Yugo 1980-ban gördült ki a gyár ajtaján és a volt Jugoszlávia több mint hetven országba exportálta. Bár a kritikusok szerint szinte nem is nevezhető autónak, világszerte mintegy 70 ezer darabot adtak el belőle. A Yugo még ma is népszerű a szerbek körében, sőt szinte a folklór része lett. A legelszántabb rajongók minden hétvégén összegyűlnek, hogy megmutassák egymásnak autóikat, amiket spoilerekkel és mini-televíziókkal is felszerelnek.
A gyár dolgozói viszont nem feltétlenül válnak munkanélkülivé, mivel a szerb kormány 700 millió eurós megállapodást kötött a Fiattal. A tervek szerint a Yugók helyett 2010-re 200 ezer Fiat készül majd a gyárban évente.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.