Csütörtökön nyílik meg Debrecen központjában a Fórum Bevásárlóközpont. A Dexium Ingatlanfejlesztő Kft. által mintegy 100 millió euróért épített 31 000 négyzetméteres Fórum három értékesítési szintjén lévő közel 120 üzlethelyiség mindegyikét már jóval a nyitás előtt bérbe adta az ECE Projektmanagement Budapest Kft. A Fórumban egy színház is helyet kapott, amely jövőre nyitja meg kapuit.
A 800 parkolóhellyel rendelkező üzletközpont legnagyobb bérlői a Saturn szórakoztató elektronikai áruház, a C&A, a H&M és Zara ruházati áruházak a Hervis Sportáruház, a Libri könyváruház, valamint a 800 négyzetméteres Spar szupermarket. A kínálat sok más nemzetközileg ismert márkával egészül ki, mint például a Wrangler, Esprit, Mexx, Tommy Hilfiger és olyan gasztronómiai újdonságok, mint a Burger King és Kentucky Fried Chicken.
A Fórum Debrecen Bevásárlóközpontban nyíló 3100 négyzetméteres Saturn áruház 70 dolgozónak ad munkát és a lánc ötödik magyarországi, ugyanakkor második vidéki egysége. A márka tulajdonosa, a Media Markt Saturn Holding Kft. ugyanakkor a december elején is nyit egy áruházat: a zalaegerszegi Zala Parkban létesült a 17. Media Markt áruház, így a társaság az év végén már 22 áruházzal rendelkezik Magyarországon.
A kereskedelmi vállalat arra számít, hogy a karácsonyi szezonban a szórakoztatóelektronikai termékek közül továbbra is a plazma- és LCD televízió, valamint a navigációs készülékek lesznek a legkelendőbbek. Ezen a két területen tavaly óta újabb áresés következett be, még szélesebb réteg számára elérhetővé téve ezeket a készülékeket. Így például egy 107 centiméter átmérőjű plazma televízió ára tavaly 200 ezer forint felett volt, ma pedig már 150 ezernél olcsóbban is elérhető.
Egyre inkább megfigyelhető, hogy már az általános-és középiskolás korosztály számára is vásárolnak notebookot, asztali számítógépet pedig már a jóval fiatalabbaknak is - főleg a számítógépes játékok miatt.
A cég a konyhai kisgépek területén továbbra is kiemelten nagy forgalomra számít karácsony előtt, és az idén a nagy háztartásigépek közül a mosogatógépek forgalmának fellendülését várják.
A debreceni és a zalaegerszegi áruházak létrehozása volt a két utolsó munkám - mondta el a VGO-nak Maurer Andor, aki 12 éven át volt kezdetben a Media Markt, majd a Media Markt Saturn Holding csapatának tagja, 2002 januárja óta pedig operatív ügyvezetője. A szakember azonban október 31-én elhagyta a céget, mert - mint hangsúlyozta - a hálózat mérete elégedettséggel tölthetné el ugyan, de újabb kihívással már nem jár számára.
Maurer Andor 1996-ban az első áruház nyitása előtt csatlakozott az akkor 75 fős céghez, míg el nem jutott az operatív ügyvezetői pozícióba, ahol az áruházak tervezésétől a kivitelezésig irányította az az expanziót, de hozzá tartozott a piackutatás, az értékesítés, a marketingstratégia és a HR is. Ma az 1800 fős cég tulajdonképpen ellenfél nélkül áll a piacon, hiszen a hipermarket láncok szórakoztató elektronikai és háztartási gép kínálata nem jelent kihívást a Media Markt Saturn Holdingnak. A 138 üzlettel rendelkező Euronics hálózat más piaci szegmensben nyomul, a hasonló profilú Electro Worldnek pedig csak kilenc áruháza van. Én építeni, előre haladni szeretek - mondja Maurer Andor, aki rövidesen megnyitja saját tengeri akvarisztikai áruházát.
Egyelőre nem látjuk, hogy a válságnak mekkora hatása lesz a karácsonyi szezonra a barna- (szórakoztató elektronikai) és fehéráruk (háztartási gépek) piacán, illetve a fogyasztók miképpen reagálnak a változásokra. Lehetséges, hogy elérjük decemberben a 2007-es forgalmi szintet - tájékoztatott Sztupár Andrea, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének country managere, hozzátéve: a tavalyi karácsonyi szezon forgalma jelentősen elmaradt a tavaly előttitől.
Az idei évben, az első fél évben - a labdarúgó EB és az olimpia ellenére a fehér- és barna áruk GfK Hungária által mért piaca mintegy 6 és 11 százalék közötti mértékben csökkent az elmúlt év azonos időszakához képest. Az azóta bekövetkezett nemzetközi pénzügyi válság miatt az amúgy is csökkenő piactól nem várunk igazán nagy felfutást, bár a karácsonyi időszak idén is biztosan okoz majd kiugrásokat. De a jelenlegi adatok alapján nem valószínű, hogy az éves összforgalom növekedne summázta Sztupár Andrea.
Maurer Andor 1996-ban az első áruház nyitása előtt csatlakozott az akkor 75 fős céghez, míg el nem jutott az operatív ügyvezetői pozícióba, ahol az áruházak tervezésétől a kivitelezésig irányította az az expanziót, de hozzá tartozott a piackutatás, az értékesítés, a marketingstratégia és a HR is. Ma az 1800 fős cég tulajdonképpen ellenfél nélkül áll a piacon, hiszen a hipermarket láncok szórakoztató elektronikai és háztartási gép kínálata nem jelent kihívást a Media Markt Saturn Holdingnak. A 138 üzlettel rendelkező Euronics hálózat más piaci szegmensben nyomul, a hasonló profilú Electro Worldnek pedig csak kilenc áruháza van. Én építeni, előre haladni szeretek - mondja Maurer Andor, aki rövidesen megnyitja saját tengeri akvarisztikai áruházát.
Egyelőre nem látjuk, hogy a válságnak mekkora hatása lesz a karácsonyi szezonra a barna- (szórakoztató elektronikai) és fehéráruk (háztartási gépek) piacán, illetve a fogyasztók miképpen reagálnak a változásokra. Lehetséges, hogy elérjük decemberben a 2007-es forgalmi szintet - tájékoztatott Sztupár Andrea, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének country managere, hozzátéve: a tavalyi karácsonyi szezon forgalma jelentősen elmaradt a tavaly előttitől. Maurer Andor 12 év után távozik -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.