Ez azt jelentené, hogy 2009-ben körülbelül 140 ezer új személygépkocsi találhat gazdára, míg az elmúlt évet 176 978 darab eladásával zárták az MGE tagvállalatai, ez 5,8 százalékos csökkenést jelentett.
Az idei első tíz hónapban 6 százalékkal kevesebb, összesen 138 197 új személyautó kelt el, de az MGE adatai alapján az október már 15,8 százalékos forgalomszűkülést mutatott, és lapunk értesülései szerint azóta cseppet sem javult a helyzet. Az idei csökkenés szinte kizárólag a kiskocsik kategóriáját sújtotta: ezekből szinte pontosan 9 ezerrel kevesebbet vettek, mint egy évvel korábban.
Ideje szembenézni a realitásokkal – jelentette ki Erdélyi Péter, a szövetség társelnöke, rámutatva, a gazdaságilag sokkal erősebb Csehországban mindig 170 ezer körüli volt az új autók piaca, míg nálunk a 120 havi futamidőre adott hitelek révén évekig több mint 200 ezer kocsi kelt el.
Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy az erre a mennyiségre létrehozott márkakereskedői hálózat ekkora forgalomesés miatt munka és bevétel nélkül marad. Ami a százmilliós hitelekkel korszerű kereskedéseket felépített vállalkozások várható csődjét illeti, Győző Gábor szerint az nem is meglepő a mára kialakult pénzügyi helyzetben.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.