A kereslet szűkülésének múlt havi megugrása ugyan aggodalomra adhat okot, de az első tíz hónap 8 százalékos csökkenése nem lepte meg a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületét, amelynek elnöksége januárban 10 százalékos visszaesést prognosztizált erre az évre.
A néhány évvel ezelőtti 200 ezer körüli „csúcsforgalom” csupán a különböző „becsalogató” hitelkonstrukciók által fűtött kereslet révén jött létre. A márkakereskedőket tönkre is teheti a forgalom zuhanása, hiszen a nagy autóipari csoportok megkövetelték az európai színvonalú bemutatóterem-szerviz komplexumok építését, pedig a magyar vásárlóerő korántsem európai színvonalú.
Az ilyen, 300-500 millió forintos beruházások persze hitelből valósultak meg, a törlesztést azonban ma már egyre kevesebben tudják fizetni átütemezés nélkül. Ezért országosan tucatszám zárnak be – sok esetben csőd miatt – az autószalonok.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható - a cikk olvasásához emelt díjas sms-t kell küldeni
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.