A hat cég közül egyedül a Telefound Kft. kapott fél millió forintos bírságot , de a GVH mindegyik vállalkozást eltiltotta a jogsértő magatartás folytatásától. A behívókártyás szolgáltatás a távbeszélő szolgáltatások speciális formája. A behívókártya megvételével a fogyasztó az előre kifizetett összeg erejéig telefonálhat akár bel-, akár külföldre, illetve mobil és vezetékes irányba
A GVH idén több úgynevezett behívókártyás távközlési szolgáltató ellen indított eljárást, mert feltételezte, hogy azok hirdetései megtévesztőek lehetnek a fogyasztók számára. A Telefound Kft. például olyan hirdetéseket tett közzé 2007 II. felében, amelyekben a hívókártyák percdíját kiemelten jelenítette meg. A reklámokban szereplő apró betűs információk azonban lényegesen módosították a percdíjakra vonatkozó közléseket. Az apró betűs részből derül ki ugyanis, hogy a percdíjakon túl a fogyasztóknak fizetniük kell a behívásért, illetve a nem normál tarifás behívószám esetén a díjtétel a hirdetettnél magasabb.
Ráadásul a percdíjakat növelik egyéb (adminisztrációs költség, napidíj, szolgáltatási díj) költségek is. Megtévesztőnek bizonyult a Telefound azon állítása is, amely szerint "Most akár 90%-kal alacsonyabb percdíjakon bonyolíthatja külföldi telefonhívásait az EzPhone és Blablabla nemzetközi hívókártya segítségével!" A hirdetésekből nem derült ki, melyik hívásirány tekintetében valósulhat meg a megtakarítás.
A kedvezmény mértékét kérdésessé teszi az a tény, hogy a behívókártyák piacán a szolgáltatók áraikat a versenytársak áraira reagálva gyakran változtatják. Azaz egy időpontra elvégzett összehasonlításból nem lehet arra következtetni, hogy a kedvezmény a hirdetések alkalmazásának ideje alatt végig fennállt. Mindezek miatt a Telefound Kft-t a GVH eltiltotta a jogsértő magatartás folytatásától.
A versenyhatóság emellett 500 ezer forint bírságot is kiszabott a szolgáltatóra. A bírság megállapításakor a GVH figyelembe vette, hogy a 90 százalékos megtakarítást ígérő szlogen csak a cég internetes oldalán jelent meg és a megtakarítás egyes hívásirányok esetében valóban elérhető volt. Ráadásul a Telefound felhagyott az adminisztrációs díj és a napidíj alkalmazásával.
A GVH szerint megtévesztőek voltak az Invitel Zrt. behívókártyás hirdetései is. A szolgáltató ugyancsak a hívás percdíjára helyzete a hangsúlyt a reklámjaiban. Emellett hangsúlyozta azt is, hogy "Nincs kapcsolási díj, nincs rejtett költség!" A vizsgálat során kiderült, hogy a fogyasztó semmiképpen sem képes a hirdetésekben szereplő áron felhívni a hívott felet. Mivel csekély súlyú jogsértésről van szó, amelynek korlátozott hatása volt, a GVH nem szabott ki bírságot, de eltiltotta az Invitelt a jogsértő magatartás folytatásától.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.