Bár a mű 2000-ben jelent meg először német nyelven, azóta már a negyedik kiadását éli meg, és a szerzők az olvasói visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztették a tartalmát. "A könyv számos vállalat gyakorlati példáját tartalmazza illusztrációként. Komoly hozzájárulás a német menedzsment-szakirodalomhoz"- nyilatkozta Robert S. Kaplan, a Harvard Business School professzora, a bostoni Balanced Scorecard Collaborative elnöke a könyv első német kiadásáról. A könyv német nyelvterületen elért sikere azt bizonyítja, hogy bár számos publikáció jelent meg a Balanced Scorecard témakörben, igény van olyan átfogó műre, amely a BSC bevezetését gyakorlatorientáltan mutatja be.
A szerzők a Horváth & Partners cégcsoport tanácsadói, akik mindannyian több tucat Balanced Scorecard bevezetésében vettek részt. A könyvben a "frontvonalban" szerzett tapasztalataikat írták le. Valószínűleg ez a könyv sikerének is a titka: az olvasók tapasztalatot szerezhetnek a módszerről, anélkül hogy ténylegesen végigvinnének egy BSC-bevezetést. "A célokon keresztül történő vezetésnek a modern vállalatirányításban nincs alternatívája. Nagy kihívást jelent a pénzügyi mutatószámokon túlmenően azon nem pénzügyi jellemzők azonosítása, melyek kézbentartása elengedhetetlen az üzleti sikerhez. A kitűzött stratégia sikeres megvalósítása az erőforrások és erőfeszítések fókuszálását igényli - a könyvben bemutatott eljárások és módszerek abban nyújtanak támogatást, hogy miként tegyük ezt" – jegyezte meg a könyvvel kapcsolatban Karvalits Ferenc a Magyar Nemzeti Bank alelnöke.
A könyv célja, hogy részletesen elmagyarázza a koncepció gyakorlati alkalmazásával kapcsolatos módszereket, technikákat. Így szemben más művekkel, nem arra helyezi a hangsúlyt, hogy a Balanced Scorecard mint menedzsmenteszköz tartalmát részletesen bemutassa, hanem arra, hogy részletesen leírja a bevezetés lépéseit és az ezek során használható "fogásokat és tapasztalatokat". A kiadvány felépítése is ezt a logikát követi, vagyis a Balanced Scorecard-bevezetés egyes lépései képezik a könyv fejezeteit.
Az IFUA Horváth & Partners
A nemzetközi Horváth & Partners csoport tagjaként az IFUA Magyarországon éves szinten 300 projektet valósít meg, ezzel az egyik legnagyobb tanácsadó cégnek számít. A budapesti iroda a 100 főt meghaladó létszámát tekintve a második legnagyobb a csoporton belül. Az IFUA ügyfelei Magyarországon elsősorban a pénzügyi szféra, az energetika, az autó- és beszállító-ipari, vegyipari és gyógyszergyártási cégek, valamint a központi és helyi közigazgatás intézményei közül kerülnek ki. Az IFUA-nak eddig több, mint 200 ügyfele volt Magyarországon, nettó árbevétele a 2007-es pénzügyi év végén (mely 2008. március 31-ével ért véget) meghaladta a 2 milliárd forintot. Növekedése az 1989 alapítás óta töretlen, 2000 óta bevételeit megkétszerezte.A gyakorlatorientáltság jegyében a könyvben rövid esettanulmányok is szerepelnek, amelyek plasztikussá teszik az elméleti megfontolásokat és segítik az ismeretek elsajátítását. Az eredeti gyakorlati példákat kiegészítették magyarországi vállalati esetekkel is. A cél ezzel kettős: egyrészt megmutatni, hogy Magyarországon is működőképes a könyvben leírt megközelítés, másrészt pedig rávilágítani arra, hogy a Balanced Scorecard alkalmazása a hazai cégek körében is bevett gyakorlat.
A könyv elsősorban azoknak ajánlott, akik már hallottak a Balanced Scorecard-megközelítésről és érdeklődnek aziránt, hogyan érdemes ezt megvalósítani a gyakorlatban. Illetve azt is tudni szeretnék: mi biztosítja azt, hogy a Balanced Scorecard tartósan a vállalatirányítás része legyen. Az IFUA Horváth & Partners kiadó kiemelten ajánlja a könyvet a közszférában tevékenykedő vezetőknek, mivel külön fejezet szól arról, hogy a szerzők tapasztalatai szerint milyen módosításokkal működőképes a Balanced Scorecard-megközelítés a közszolgálati szektorban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.