E szerint 2012-re nem kell valamennyi új autó emisszióját 130 g/km-re csökkenteni, amint azt egy évvel ezelőtt az Európai Bizottság javasolta. Ebben az évben még csak arra kötelezik a gyártókat, hogy az eladott új járművek 65 százaléka feleljen meg a normának. Az arány fokozatosan emelkedne, s 2015-re érné el a 100 százalékot.
A kompromisszumban enyhítették a megadott célszámokat el nem érő autógyárakra kirovandó büntetési tételeket is (lásd a táblázatot). Egyes elemzők máris úgy számítják, jó néhány cégnek olcsóbb lehet kifizetni a büntetést, mint rengeteg pénzt beleölni a kibocsátás gyors csökkentését lehetővé tevő technológiák kifejlesztésébe.
A változtatások elsősorban a német márkáknak kedveznek, amelyek hagyományosan nagyobb teljesítményűek és nehezebbek, így több CO2-t bocsátanak ki, mint francia vagy olasz versenytársaik. A 2006-os emissziós adatok értelmében a német gyáraknak átlagosan 49 százalékos lefaragást kell végrehajtaniuk a célok eléréséhez, az olaszoknak és a franciáknak csak 15 százalékosat.
Az EU szén-dioxid-kibocsátásának 10 százaléka származik a személygépkocsikból, ezért az autógyáraknak kulcsszerepük lehet a globális felmelegedés lassításában.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.