BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lehessen-e reklámozni vényköteles gyógyszereket?

Kormányálláspont kell a vényköteles gyógyszerek reklámozásának lazításáról. Az Európai Bizottság a mára üzletté vált hamisítások ellen lépne föl így, hiszen a forgalmazott készítmények 10 százaléka nem valódi, hazánkban ez 2-3 százalék. A szakemberek szerint nem a lazítás a megoldás.

A kormánynak ki kell alakítania az álláspontját arról a brüsszeli javaslatról, amely szerint lazítanának a vényköteles gyógyszerek ismertetésének a szabályain, s a gyógyszerhamisítványok ellen az interneten és a nyomtatott sajtóban engedélyeznék a vényköteles készítmények reklámozását - mondta Székely Tamás egészségügyi miniszter a Világgazdaságnak.

Orvosi tapasztalata alapján nem tartaná helyesnek a lazítást, a betegtájékoztatás ugyanis nem azonos a reklámozással. A Magyar Gyógyszerész Kamara alelnöke, Hankó Zoltán úgy véli: a vényköteles készítmények hirdetése az üzleti szempontok előkerülését hozhatja magával. A hamisítások ellen jogi, ellenőrzési eszközökkel, szigorú büntetéssel kell védekezni. Az Európai Gyógyszergyártók Szövetsége is ellenzi a vényköteles orvosságok újságokban való reklámozását – tudtuk meg Székely Krisztinától, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének elnökétől. Szerinte a hatóságok komoly gyártási és tájékoztatási szabályokat írtak elő, amelyet a gyártók betartanak. Célszerűnek tartaná, ha a gyógyszerforgalmazást engedélyező Országos Gyógyszerészeti Intézet honlapján ismét olvasható lenne az orvosságok alkalmazási leírása.

Hamis, hazánkban nem törzskönyvezett gyógyszerek forgalmazása miatt a vám- és pénzügyőrség az elmúlt öt évben 79 büntetőeljárást indított. Az Egészségügyi Világszervezet szerint a forgalmazott készítmények 10 százaléka hamis, új üzletág lett a gyógyszerhamisítás. Nálunk az arány 2-3 százalék.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.