Leonov Péter vezérigazgató ugyanakkor az MTI-nek adott nyilatkozatában elismerte: az, hogy az idén is veszteséges lesz a Malév, jelzi, hogy friss pénzügyi forrásra is szükség van. A jelenlegi világgazdasági helyzetben a többi légitársasághoz hasonlóan „természetesen mi is nehéz időket élünk”, de a partnerek türelmet tanúsítanak, sikerült megállapodni könnyítésekről és átütemezésekről – mondta a vezető.
Szakmai körökben az elmúlt hetekben, így a múlt hét végén is egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a Malév súlyos pénzügyi helyzete egyáltalán nem lett könnyebb. A pénzügyi problémákra utalt, hogy a pilóták egyre többször a hazainál olcsóbb állomáshelyeken tankoltak, sőt tüntettek is a bejelentett elbocsátások miatt.
Az orosz légi háttér – Borisz Abramovics elnök légivállalkozásai – megroggyant, maga az elnök azonban továbbra is kitart a Malév mellett, és azt mondta, hogy otthoni gondjai nem befolyásolják a Malév üzletmenetét.
Az orosz háttér pénzügyi szereplője, a Malév fő finanszírozójának számító Vnyesekonombank azonban nem bízza a véletlenre a dolgot: megbízottja tudomásunk szerint Budapesten egyeztet.
A bank nemrégiben 30 millió euró hitelkeretet nyitott, ebből a Malév már 12 millió eurót lehívott, 18 millió euró lehívása pedig folyamatban van. Ezt a pénzt a légitársaság a működésre és a flotta harmonizációjára fordítja – erősítette meg a vezérigazgató.
Az orosz fél vélhetően nem hagyja csődbe menni a Malévot, ez presztízskérdés is, amellett hogy uniós vállalat lévén, a Malév hídfőállás is az oroszoknak.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.