1. Legyünk kezdeményezők!
Egy gondokkal küszködő vállalat vezetője különösen szívesen fogadja, ha hatékonyságnövelő javaslattal állunk elő. Prosperáló és nehéz helyzetben lévő cégnél egyformán igaz, hogy kifizetődőbb az aktivitás.
2. Legyünk szolidárisak a céggel!
A fizetésemelés vagy a külföldi konferenciák most nem aktuális kérdések, csak nehéz helyzetbe hozzák a feszesebb büdzséből gazdálkodó vezetőt.
3. Találjuk ki ügyfeleink szükségleteit!
Nehéz időszakban minden cégnek nagyobb hangsúlyt kell fektetnie ügyfelei megtartására. Magával is jót tesz az, aki személyesen is sikereket tud felmutatni új ügyfelek megszerzése, vagy a régiek megtartása terén.
4. Ne küzdjünk a változás ellen!
Bármilyen változtatást is talál ki egy cég vezetése, általában a dolgozók 10-15 százaléka áll az újítás élére. A gazdasági nehézségek leküzdése a legtöbb helyen nem megy átalakítás nélkül, így jobb, ha nem azokkal azonosítanak minket, akik állandóan kerékkötői a változásoknak.
5. Legyünk láthatóak!
A karriermenedzsment egyik alaptétele, hogy láthatónak kell lenni, nem elég, ha csak a közvetlen munkakörnyezetünk vagy csak a főnökünk tud rólunk, ismeri eredményeinket. Ha ő elmegy, már senki sem fogja tudni, hogy mit tetünk le korábban az asztalra.
6. Őrizzük az egyensúlyt!
Stresszes környezetben különösen nehéz megtalálni azokat a lehetőségeket, amelyek segítenek kikapcsolódni a gondokkal teli hétköznapokból. Ugyanakkor a munkahelyen is elvárják, hogy nem nyomasszuk kollégáinkat problémáinkkal, legyenek azok otthoniak, vagy munkahelyiek.
7. Ne játsszunk időhúzásra!
Néhány cégnél a közvetlen főnök együttérzéséből maguk javasolják beosztottjaiknak, hogy meneküljenek betegállományba az elbocsátás elől, mert addig sem lehet nekik felmondani. Ám nagyon elhúzódó betegségnek kell annak lennie, amely kitart az akár több évig is tartó recesszió végéig. 8. Legyünk multifunkcionálisak! Nyugat-Európában sok vezető most megy MBA képzésre, mert úgy érzi, nagyon egyszólamú a tudása. Érdeems elgondolkodni azon, hogy ha idővel megszűnik a munkaheylünk, legyen egy B-tevünk is.
9. Álljunk készen minden lehetőségre!
Bármilyen jól is dolgozunk, bekövetkezhet, hogy mi leszünk azok, akiket mégis elbocsátanak. Ha távoznunk kell, ne személyes ügyként kezeljük, hiszen ha nem lettünk volna értékesek a cégnek, eddig sem dolgozhattunk volna ott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.