A vonatkozó EU direktíva1 szerint egy olyan technológia, mint a plazma TV nem lehet betiltva a piacon, minthogy a TV készülékek (ezt a technológiát használva) megfelelnek az energiahatékonysági követelményeknek.
Az Európai Unió és tagállamai jelenleg új szabályokon dolgoznak, hogy a TV készülékek – minden technológiára vonatkozólag, beleértve a plazma-, LCD-, és CRT TV-ket – továbbfejlesztett energiahatékonyságát biztosítsák.
Minden gyártó kötelezve lesz arra, hogy megfeleljen az új minimum energiahatékonysági előírásoknak, hogy az európai piacon tovább gyárthasson, importálhasson és értékesíthessen TV készülékeket. Ez a szabályozás várhatóan 2009. második felében lesz közzétéve.
Egy átmeneti időszak után, 2010 második felére a termékeknek meg kell felelniük az előírásoknak. Fontos, hogy megértsük, hogy minden releváns technológia, például plazma-, LCD- és CRT – TV, különbözik az energiafelhasználás módjában.
Mindamellett az iparág egységesítette a kritériumrendszert, hogy egyenlő mérési módszer készülhessen az összes technológiára vonatkozólag, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára az összehasonlíthatóságot.
Mindent összegezve, az LCD és a plazma technológia jelentős fejlődést mutatott az elmúlt pár évben és mindkettő egyre jobb energiahatékonyságot ér el.
A nemrégiben megrendezett Las Vegas-i szórakoztató elektronikai kiállításon (CES) sok gyártó mutatta be jelenlegi és jövőbeli technológiáit, bemutatva az iparág folyamatos elkötelezettségét, hogy tovább fejlessze az energiahatékonyságot a technológia típusától egyre inkább függetlenítve - derül ki az EICTA közleményéből.
Mi az EICTA?
Az EICTA 1999-ben alapították. Az európai digitális technológiai ipar képviselője, mely nagy és kis vállalatokat képvisel az infokommunikációs technológia és szórakoztató elektronikai ipar szektoraiból. A szervezet 28 európai országból származó 61 nagyobb multinacionális vállalatból és 39 nemzeti egyesületetb?l áll. Összességében az EICTA Európa szerte több mint 10 000 vállalatot képvisel, több mint 2 millió munkavállalóval és több mint 1000 milliárd euró bevétellel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.