Az akció megoldás lehet arra, hogy a gazdasági helyzet miatt gyengülő vendégforgalom fellendüljön. Az idén már biztos, hogy a tavalyinál jóval kevesebb turista érkezik, s a spórolás miatt a hazai vendégek is ritkábban foglalnak asztalt az éttermekben.
Az ország szinte minden pontját megmozgató Torkos Csütörtök akcióban a cégek vállalják, hogy a’la carte menüsorukból és italválasztékukból 50 százalékos kedvezményt adnak. Tavaly csaknem 1100 vállalkozás csatlakozott, másfélszer annyi, mint 2007-ben – tájékoztatta lapunkat Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
A szervezet tavalyi felmérése szerint az éttermek 84 százalékában kedvezőbben alakult a forgalom, országszerte hozzávetőleg 180 ezren mentek étterembe. A vezérigazgató hangsúlyozta, a kezdeményezés lényege az, hogy tartós forgalmat alakítson ki a vendéglátó vállalkozásoknál, amelyre az idén is jó esély lehet, hiszen a tavalyi felmérés szerint a vendégek 92 százaléka szeretne visszatérni az étterembe egy-két hónapon belül – foglalta össze Róna Iván.
A lendületre az idén a tavalyinál is nagyobb szükség lesz – jósolja Böröcz Lajos, a Magyar Vendéglátó Szövetség (MVSZ) főtitkára. Országszerte több mint 57 ezer vendéglátóhely működik, ebből az idén több – akár kiemelt turisztikai desztináció vagy más frekventált helyen fekvő – egység is csődbe mehet. Az MVSZ előrejelzése szerint a gazdasági recesszió hatását a vendéglátó-vállalatok két évig biztosan érzik majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.