BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az internet miatt csatázik Hollywood a színészekkel

A Filmszínészek Céhe (Screen Actors Guild - SAG) és a legnagyobb stúdiók nyolc hónap szünet után újrakezdték bértárgyalásaikat. A 120 ezer színészt tömörítő amerikai szakszervezet azt szeretné elérni, hogy tagjai juttatást kapjanak az internetes sugárzás után, Hollywood viszont egyelőre ellenáll.

A SAG és a stúdiók ismét a színészek béreiről tárgyalnak, a szerződések egyik fontos pontja lehet az internet. Míg az ügynökségek, mint a William Morris vagy a televíziók, például az NBC sztárokat és igények műsorokat látnának szívesen az interneten, addig a stúdiók vonakodnak, mondván: a webes tartalmak nem hoznak elég bevételt – írja a Reuters.

A legnagyobb, 120 ezer színészt képviselő szakszervezet azt szeretné elérni, ha tagjai részesedést kapnának az internetes megjelenések után. A stúdiók nem hajlanak erre a bizonytalanság és az alacsony bevétel miatt, ugyanakkor tovább terjeszkednek a világhálón, mivel látják a főleg fiatalokból álló közönség lelkesedését.

Hollywoodban egyelőre kevés az olyan színész, mint Ashton Kutcher és Will Ferrel, akik saját maguk készítenek webes tartalmakat. A blip.tv hosting weboldal alapítója és vezetője szerint a webes műsorok elmossák a határt a professzionális és az amatőr szórakoztatás között, mivel egy videókamerával bárki előállíthat ilyen jellegű programokat. A web továbbra is az amatőr tartalmak és alacsony költségvetés világa marad, ami elsősorban ugródeszkaként szolgál kezdő tehetségek számára.

Ami az anyagiakat illeti, a YouTube illetékesei szerint néhány száz tartalomszolgáltatójuk több ezer dollárnyi reklámbevételt termel havonta. Egy színész, ha tagja a SAG-nek,minimum 759 dollárt (189 ezer forint) keres egynapnyi tévé műsorkészítéssel töltött nappal. Ha a műsort megismétlik, újabb 759 dollárt kap. Egy hetes munka minimál bére 2 634 dollár (633 ezer forint), ugyanennyi a következő vetítés után. A keményvonalas szakszervezeti tagok ugyanilyen juttatásokat szeretnének kapni az internetes megjelenések után.

A comScore adatai szerint az internetes videók egyre népszerűbbek: a cég 13 százalékos emelkedést mért decemberben az előző hónaphoz képest – csak ebben a hónapban 14,3 milliárd videót tekintettek meg a szörfölők. A piacot 40 százalékos részesedéssel a YouTube uralja, a többi videómegosztó a közönségnek mindössze 5 százalékát szerzi meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.