Paul Polman még csak egy hónapja irányítja az Unilevert, de máris változások egész forgószelét indított el – fogalmaz a The Times. Az élelmiszeripari vállalat eladásai csökkentek az elmúlt időszakban, a vezér pedig ezt a negatív trendet szeretné megfordítani. Első lépésként költségcsökkentési programot indított, amelynek részeként befagyasztották a vezetők bérét.
Az Unilever a múlt évben fejőstehén márkáin: a Liptonon és a Magnum jégkrémen keresztül próbált áremelés érvényesíteni, az eredmények viszont azt mutatják, hogy emiatt csökkent piaci részesedése. A negyedik negyedév megmutatta, hogy a válság hatására a fogyasztók az ismert márkákról a sajátmárkákra tértek át. A negyedik negyedévben a cég 40 millió eurós profitcsökkenést könyvelt el.
Polman most azzal lepte meg a piacot, hogy nem jelölte meg a cég irányszámait, amivel nem kis fejfájást okozott az elemzőknek. Az új vezér azonban ragaszkodott az elvhez, miszerint ilyen gazdasági környezetben nincs értelme a várakozásokról beszélni. Egyúttal elmarasztalta azokat, amelyek mégis így tettek, beleértve korábbi munkahelyét, a Procter & Gamble-t is. A bérbefagyasztásokkal és az utazási költségek csökkentésével reményei szerint 50 millió eurót takarít meg. Mostantól globális beszerzési ellenőrök igyekeznek megfelelően beárazni az árut, a cég széles termékpalettájának segítségével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.