Kezdetben a rosszul ültetett fákkal, nehezen járható utakkal, nem megfeleleően karban tartott és kidőlt oszlopokkal indokolta azt, hogy a fogyasztóknak nem fizet. A fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást arról, hogy mikorra lesz helyreállítva az áramszolgáltatás és a szolgáltatás helyreállítása után arról sem, hogy milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak. Az Áramszolgáltató jelenleg a leesett hó mennyiségére és minőségére, így rendkívüli időjárási körülményre hivatkozik. – írja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
Az E.ON Áramszolgáltató Zrt. Üzletszabályzatának mellékelete szerint rendkívüli időjárás az, amit „az E.ON illetékességi területén független szerv annak minősít”. Az Áramszolgáltató csak ilyen vélemény birtokában mondhatja ki azt, hogy nem tartozik helytállási kötelezettséggel. Az E.ON Áramszolgáltató Zrt. Üzletszabályzatában vállalja az üzemzavarok szakszerű és gyors elhárítását. Szakszerű és gyors elhárítás, ha a háztartások napokig áram nélkül maradnak?
Ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltató helytállással tartozik. A jogkövetkezmény pedig 5000 Ft kötbérfizetési kötelezettség a fogyasztóknak a kártérítési kötelezettség mellett. Az Áramszolgáltató által felajánlott étkezési utalványok nem mentesítik a jogszabályi kötelezettsége alól. Nem a fogyasztónak kell viselnie annak a következményeit, ha a szolgáltató nincs felkészülve januárban a hóesés által okozott nehézségekre.
Amennyiben az E.ON Áramszolgáltató Zrt. nem tájékoztatja megfelelően a fogyasztókat és nem tesz eleget a jogszabályokban és az Üzletszabályzatában vállalt kötelezettségeinek, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a jövő héten bírói úton érvényesíti a fogyasztói jogokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.