A negatív mutatókban leginkább a globális válság hatásai érhetők tetten, de a terület megérzi a magyar gazdaság korábbról eredeztethető gyengébb teljesítményét is. Gyártók és kereskedők egyaránt szenvedő alanyai a piaci mínuszoknak. Az előbbiek közül – mint lapunk korábban megírta – márciustól felszámolja önálló képviseletét a Beko, de jelentős hátrányba került a másik török márka, a Vestel is.
A kereskedők közül pedig – mint ismert – az egyik meghatározó hazai szereplő, az Elektropont ment csődbe, a cég eladásai képviselték a piac közel egynegyedét. Nehezíti az értékesítést a kölcsönforrások beszűkülése, az utóbbi években ugyanis a hitelre vásárlók aránya a teljes piacon belül elérte a 40 százalékot.
A magyarországi piacon, ahol évente 1,0-1,1 millió új háztartási nagyberendezés talál gazdára, az egyes termékcsoportok keresettsége között nagyok az eltérések. (Idesorolják a mikrohullámú sütőket, a porszívókat azonban nem, utóbbiak a kis háztartási eszközökhöz tartoznak.) Tavaly főként a hűtőgépekből fogyott a korábbi évekhez képest jóval kevesebb, de a tűzhelyekből és a mosógépekből is visszaesett az értékesítés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.