"A globális autópiacon a zűrzavar az úr és ez alól a Nissan sem kivétel" – fogalmazott Carlos Ghosn, a cég vezére tokiói sajtótájékoztatóján. A Nissan 2,9 milliárd dolláros veszteséggel számol, utoljára 2000 márciusában zárta mínuszban az évet – tudósít az AP.
Ghosn – aki egyúttal a Renault vezérigazgatói posztját is ellátja – hangsúlyozta, hogy míg kilenc évvel ezelőtt a japán cég egyedül küszködött, addig most mindenki bajban van. Az átalakítás legfontosabb részeként a vállalat 2010 márciusáig húszezer munkatársától válik meg. A munkafelvételt a minimálisra korlátozzák, a határozott időre szóló szerződéseket nem újítják meg és előrehozott nyugdíjazást is ajánlanak.
A cég már több gyárában megkezdte a leépítést: Angliában 1200 Nissan dolgozó vesztette el állását, az Egyesült Államokban ugyanennyien kényszerültek idő előtt nyugdíjba vonulni. Japánban 2000 alkalmazott határozott ideig tartó szerződését nem hosszabbították meg. A gyártó a leépítések minimalizálása érdekében úgy nevezett munka megosztási rendszert vezet be: ennek keretében a korábban egy alkalmazottra jutó feladatokat többekben osztják szét. Így ugyan az egy főre jutó bér csökken, de elkerülhető az elbocsátás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.