Egy, aDíjbeszedő által a közelmúltban elvégzett felmérés szerint a lakosság akkor hajlandó tömegesen átállni az internetes számlaügyintézésre, ha a közüzemektől rendszeresen megkapott számlák egyetlen weboldalon lesznek elérhetők, nem pedig különböző online felületeken más-más regisztrációs kódok segítségével. A két társaság csatlakozása ezért is lehet egy újabb jelentős mérföldkő a Díjnet történetében, mert így immár közel egymillió háztartás tud havi számlái közül, legalább hármat a Díjnet felületén megnézni és kifizetni. A budapesti háztartások esetén ez akár havi hat-hét számla online intézését teszi lehetővé.
Kovács Zoltán,a Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgatója szerint „a Díjneten elérhető számlakibocsátók száma és a szolgáltatások szintje elérte a kritikus tömeget, ennek hatására pedig jelentősen növekedő ügyfélszám várható. A UPC korábbi, illetve az ELMŰ és az ÉMÁSZ mostani csatlakozása nyomán arra számítunk, hogy újabb közüzemi és nagy lakossági ügyfélkörrel rendelkező szolgáltató is fantáziát lát majd a rendszerünkhöz való mielőbbi kapcsolódásban. Ugyanakkor az elektronikus számlafizetés tömegessé válásához továbbra is fontosnak tarjuk, hogy a milliós nagyságrendű ügyfélkörrel rendelkező szolgáltatók és bankok – amelyeknek jelenléte önmagában is egyfajta bizalmat teremt az újfajta megoldás iránt – maguk is ösztönözzék ügyfeleiket erre az egyszerűbb, kényelmesebb és környezetkímélő ügyintézési lehetőségre.”
A Díjnet rendszere Budapesten immár szinte teljesen lefedi a közműszolgáltatókat: az ELMŰ mellett a Fővárosi Vízművek Zrt., a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt., a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. és a Fővárosi Kéményseprőipari Kft. már korábban is biztosította a korszerű számlabemutatásnak és kiegyenlítésnek ezt a módját csakúgy, mint a Fővárosi Gázművek Zrt., igaz, ez utóbbi egyelőre csak a gázátalányt fizető ügyfelei számára.
Hogyan működik?
A Díjnet szolgáltatásainak igénybevétele nem jár többletköltséggel az ügyfél számára, akinek néhány azonosító adat felhasználásával regisztrálnia kell a rendszerbe. A következő számla már elektronikusan érkezik az ügyfélhez, amit a Díjneten keresztül, avilágháló segítségével bárhonnan megtekinthet és intézkedhet annak kiegyenlítéséről. A számlák kiegyenlítése egyedi átutalással, csoportos beszedési megbízással és internetes bankkártya-alapú fizetéssel egyaránt lebonyolítható.
A rendszer e-mailben értesíti az ügyfelet a számla érkezéséről, a fizetési határidő közeledtéről, illetve a számla kiegyenlítésének teljesüléséről is. A kifizetett számlák a rendszerben 18 hónapig elérhetőek, utólag bármikor visszakereshetők, igény szerint akár ki is nyomtathatók – noha ennek a rendszernek az egyik nagy előnye, hogy egyáltalán nem igényli papír használatát. Az elektronikus számla ugyanakkor pontosan olyan hiteles, mint a kinyomtatott megfelelője: elektronikus aláírás és időpecsét-szolgáltatás kapcsolódik hozzá.
Előny a fogyasztónak és a szolgáltatónak is
Az elektronikus számlabemutatás és -fizetés az érintett szereplők mindegyikének előnyöket biztosít. Az ügyfelek számára kényelmes, bárhonnan elérhető és ingyenes ügyintézés lehetőségét kínálja az interneten keresztül. A szolgáltatók számára a számlanyomtatás és a fizetés költségeinek csökkenéséből származó megtakarítása mellett a közvetlenebb ügyfélkapcsolat lehetősége számíthat vonzó szempontnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.