BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az EU vizsgálja a YouTube adatkezelését

Az Európai Bizottság bejelentette, hogy vizsgálatot indít annak megállapítására, miként bánik felhasználókról szerezhető adatokkal a YouTube. Ez utóbbi - Brüsszel megítélése szerint – visszaél azokkal az információkkal, amelyeket a szolgáltatásait igénybe vevő internetezőkről gyűjt össze.

A vita középpontjában az áll, hogy másként ítéli meg az úgynevezett „web cookie” elemek használatát a YouTube vállalkozást birtokló Google és az Európai Bizottság. A „cookie” olyan adatokat tartalmaz, amelyeket a hálózati szolgáltató helyez el a felhasználó számítógépén, amikor az meglátogat egy-egy web-helyet. Az EU intézményeinek hivatalos web-oldalai olyan „cookie” elemeket tárolnak a keresést kezdeményező gépen, amelyek csak az adott honlapon való tartózkodás idejére maradnak érvényben, amint a felhasználó távozik az adott helyről, azonnal törlődnek.

A Google és az általa ellenőrzött YouTube ezzel szemben akár hónapokig is megőrzi ezeket az információkat, amelyeket arra használ fel, hogy alaposan elemezze a látogatók internetezési szokásait és böngészési útvonalait. Az ebből nyerhető, szintetizált ismereteket a későbbiekben a cég – testre szabott formában – értékesíteni tudja potenciális hirdetőknek.
Brüsszel és a Google között a vita azért mérgesedhet el, mert a bizottság működtet egy EUTube nevű alcsatornát a népszerű video-megosztó, a YouTube szolgáltatásának részeként. Az EUTube-ról – a 18 hónappal ezelőtti megnyitása óta – összesen mintegy 14 millió video-anyagot töltöttek le, és Brüsszel feltételezései szerint a Google a látogatókról a saját üzletpolitikai elveinek megfelelően gyűjti és rendszerezi az adatokat. A bizottság kommunikációs ügyekben illetékes szóvivője kedden elképzelhetőnek mondta, hogy az EU intézményei esetleg elviszik YouTube-ról az anyagaikat, például a párizsi székhelyű Daily Motion vállalkozás honlapjára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.