A csökkenő külföldi és hazai kereslet miatt a piac tartós lassulásnak néz elébe, az utóbbi tíz év második legnagyobb visszaesése következett be a külkereskedelmi forgalom mindkét irányában. Az import zuhanását részben az magyarázza, hogy jelentős hányadát a kivitelre termelők használják fel, de a gyengülő belső kereslet és az energiahordozók világpiaci árának drasztikus csökkenése is közrejátszott a számok alakulásában. Az export kilátásai egyre borúsabbak, az európai makrogazdasági adatok az importkereslet számottevő mérséklődését vetítik elő.
Gecse Gergely, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium tanácsosa elmondta: az országok logisztikai versenyképességét vizsgáló Logistics Performance Indexet (LPI) elsőként a Világbank mérte fel 2007-ben, közel 150 országra kiterjedően. A vámkezelési hatékonyságot, a közlekedési és információtechnológiai infrastruktúrát, a nemzetközi szolgáltatások elérhetőségét és megfizethetőségét, a szállítmányok nyomon követési rendszerét, a logisztikai költségeket és a szállítmányok célba érésének pontosságát vizsgáló mutatószám alapján felállított rangsorban Magyarország a 35. helyen szerepel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.