A reklámtorta zsugorodásának mértékével kapcsolatban ugyanakkor jelentős eltérések mutatkoznak a várakozások között, a derűlátóbbak a piac egészét tekintve 10 százalék körüli visszaesést prognosztizálnak, a pesszimistábbak viszont ennek a kétszeresét sem tartják elképzelhetetlennek. Bárhogy legyen is, a krízis mindenképpen súlyos milliárdokat vesz (majd) ki a televíziók zsebéből.
Az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég által összesített, legfrissebbnek tekinthető adatok szerint 2007-ben – nettó értékben – mintegy 70 milliárd forint volt a tévés reklámtorta mérete, a múlt év ráadásul kifejezetten jól sikerült. A hirdetői aktivitás csökkenése – relatív értelemben – kevésbé érinti a közszolgálati tévéket, tekintve, hogy összbevételüknek csak egy részét teszi ki az üzleti forgalom.
A Duna Televíziónál például az ez évre várt 9,5 milliárd forintos bevételből mindöszsze 600 millió lehet üzleti – mondja Szekeres László gazdasági alelnök. Tény ugyanakkor, hogy a visszaesés mértéke is nagyobb lesz náluk, a becslés legalábbis 30 százalékos reklámbevétel-csökkenés feltételezésével készült.
Más területeken is megcsapolja a Duna Televízió forrásait a válság, a gyenge forint például 100 milliót húzhat ki a zsebükből – teszi hozzá Szekeres, akinek reményei szerint a krízis végre ráirányíthatja a figyelmet a hazai médiafinanszírozás problémáira, ezen belül is a fejlesztések finanszírozásának teljes hiányára. A televízió 250 milliós veszteséget termelhet az idén az elmúlt év „pozitív nulla” körüli eredménye után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.