A Volkswagen csoport (leszámítva a Scaniát, de beleértve a VW teherautókat és buszokat) 1,39 millió gépkocsit adott el az első negyedévben. Így az egy évvel ezelőtti 9,7 százalékról 11 százalékra növelte globális piaci részesedését – írja a Reuters. A német konszern eladási eredményeit a kormányzati autócsere program javította fel.
A jelenleg globális vezető pozíciót betöltő Toyota 2009-ben 1,23 millió gépkocsi eladására számít, ez 47 százalékos csökkenés az előző évhez képest. A cég ezév januárjában vette át az első helyet a General Motorstól, amely 77 évig uralta a világpiacot.
A Volkswagen csoport korábbi közlése szerint 2018-ra venné át az első helyet, nem csak a Toyotát, de az előző uralkodó GM-et is legyőzve. A céldátumot az elemzők eleinte szkeptikusan szemlélték, de most a válság hatására változik a kép. A Toyota az Egyesült Államokban 38, Japánban 24 százalékkal kevesebb autót adott el az első negyedévben, vagyis két legfontosabb piacán könyvelt el jelentős veszteséget.
A Volkswagen viszont a forgalom 44 százalékát kitevő Németországban, Kínában és Brazíliában növelte eladásait, így valószínűbbé vált, hogy képes lehet a Toyota megelőzésére. Németországban minden harmadik eladott autó a wolfsburgi gyártótól gördül ki, a VW eladásai 19 százalékkal emelkedtek otthon – köszönhetően az államilag finanszírozott autócsere programnak. Bár a Toyota ugyanebben az időszakban 43 százalékkal növelte eladásait, piaci részesedése itt mindössze 4,4 százalékot tesz ki.
"A Volkswagen szerencséje, hogy a jelenleg erősödő piacokon rendelkezik erős bázissal, a Toyota viszont éppen a most összeomlani készülő piacoknak van kitéve" – összegezte a helyzetet a gelsenkircheni Autóipari Kutatóintézet vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.