A kínai vezetők döntése alapján az országnak három éven belül az egyik vezető hibrid autó gyártójává kell válnia, később pedig az első helyet kell átvennie japántól – írja a New York Times kínai tudósítója. A kormány úgy gondolja, az amerikai versenytársak lassan hátracsúsznak a mezőnyben, Kína pedig előnyt kovácsolhat az ő és a saját hátrányából is. Nem csak a GM lassulását használnák ki, hanem azt is, hogy náluk egyelőre nem terjedtek el a környezetbarát autók, így az iparág több technológiai lépcsőt ugorhat át.
Kína célja az export növelése, a munkahelyteremtés, az olajtól való függőség és a légszennyezettség csökkentése. Utóbbi nem egyszerű feladat, mivel a kínai városok levegőjében található szennyeződések háromnegyede a gyárak által elégetett szén miatt keletkezik. A McKinsey & Company felmérése szerint ha minden benzinüzemű autót elektromosra cserélnének, akkor is csak 19 százalékkal csökkenne az ország légszennyezettsége.
A szándék mindenesetre világos: a jelenlegi évi 2100-ról 2011-ig 500 ezerre szeretné növelni elektromos, illetve hibrid jármű előállítását Kína – közölték kormányzati illetékesek az autógyárakkal. Összehasonlításképpen: a McKinsey & Company becslése szerint eddig az időpontig Japán és Dél-Korea együttesen állít majd elő 1,1 millió ilyen autót, az Egyesült Államoktól pedig 2011-ig 267 ezer darab gyártását várják. Az elektromos autók ideálisak lehetnek Kína számára, mivel a városok közötti mozgás ritka, a tempó pedig a dugók miatt szinte mindig lassú. Így sem a hibridek kisebb teljesítménye, sem az akkumulátor korlátozott élettartama nem jelent gondot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.