A legnagyobb veszteséget – nem meglepő módon – a General Motors szenvedte el, a lassan a csőd felé haladó gyáróriás 45 százalékkal kevesebb autót adott el. A továbbra is állami segítség nélkül működő Ford eladásai 41 százalékot csökkentek.
Megrendítőnek látszik a Toyota/Lexus csoport 39 százalékos esése is, míg a Daimler (Mercedes, Smart), a BMW/Mini csoport, valamint az Észak-Amerikában a Volkswagennel és az Audival jelen lévő VW konszern tulajdonképpen jól állja a sarat. Az pedig végképp meglepőő, hogy a Hyundai eladásai csak márciusban kezdtek csökkenni.
A legnagyobb japán márkák és a Chrysler veszteségei 36 és 39 százalék között mozogtak. A Chrysler szerdán kénytelen volt leállítani egyik ontariói gyárát - ahol a Chrysler Town & Country és a Dodge Grand Caravan készül -, mert kifogytak az alkatrészekből. Az alaktrészhiány rövisedesen hasonló sorsra ítélheti a márka egy másik kanadai gyárát is.Az egész iparágat tekintve az eladások tizenhét hónapja esnek, de az eredmények részben pozitívak: februárhoz képest az eredmény javult a hatalmas akcióknak köszönhetően. – jelenti a Reuters.
Az autóipar az amerikai kereskedelmi forgalom ötödét teszi ki, az elemzők abban reménykednek, hogy a helyzet talán a következő negyedében eléri a mélypontot. "Azt hiszem, talán az első pozitív jeleket látjuk márciust tekintve" - mondta Mike DiGiovanni, a GM sales menedzsere. Kevésbé derűlátó a Standard & Poor''s elemzője, Efraim Levy leghamarabb a negyedik negyedében számít növekvő keresletre.
Hasonlóan vélekedett az UBS szakértője, aki szerint a teljes évre kivetített adatok továbbra is rendkívül negatívak, az autóipari árfolyamok pozitívan reagáltak az eredményekre és új irányt keresnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.