Az olasz istálló azt kifogásolta, hogy a FIA Világtanácsának döntése értelmében a csapatok jövőre nem költhetnek többet 40 millió fontnál. "Nem nevezzük be az autókat a vb-re, ha érvényben marad a határozat" - áll a Ferrari közleményében. "Ezek a szabályok alapvetően sportszerűtlenné és részrehajlóvá tennék a Forma-1-et, teljesen kettészakadna a mezőny" - mondta Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.
A Ferrari az egyetlen konstruktőr, amely 1950 óta megszakítás nélkül részt vesz a Forma-1-ben. A Toyota és a Red Bull ugyancsak azzal fenyeget, hogy kiszáll az F1-ből, ha a nemzetközi szövetség nem változtatja meg döntését. "Időben tájékoztattunk a csapatokat a szabályváltoztatásokról, ezen túlmenően nincs hozzáfűznivalónk az ügyhöz" - mondta az FIA egyik szóvivője.
Azoknak az istállóknak, amelyek el szeretnének indulni a 2010-es vb-n, május 29-ig le kell adniuk nevezésüket, s nyilatkozniuk arról, hogy vállalják-e a költségvetési limitet, amellyel több fejlesztési lehetőséghez jutnak - számol be a bama.hu az MTI alapján.
A FIA április végén jelentette be, hogy jövőre nagyobb technikai szabadságot kapnak azok az istállók, amelyek vállalják, hogy nem költenek többet, mint a nemzetközi szövetség világtanácsa által meghatározott évi 40 millió font.
A tervezet értelmében azoknak az istállóknak, amelyek önkéntesen elfogadják, hogy ezt az összeget nem lépik túl, nem kell maximalizálniuk a motorok fordulatszámát, valamint két szezon között bármennyit tesztelhetnek, versenypályán és szélcsatornában egyaránt. A limitbe nem tartoznak bele a versenyzők fizetései, az esetleges pénzbüntetések, valamint a motorok előállításának költségei.
A nemzetközi szövetség arról is döntött, hogy a következő esztendőben már nem lehet tankolni a futamok alatt, valamint tilos lesz a gumimelegítő paplanok használata, és azt sem engedik meg, hogy más, melegítésre alkalmas szerkezetet használjanak a csapatok. A határozatok nyilvánosságra hozatala után a Ferrari azonnal kijelentette: megvétózza az új szabályok bevezetését, s ha maradnak a korlátozások, jövőre nem indulnak el a sorozatban.
Max Mosley, az FIA elnöke azonban visszautasította a maranellóiak fenyegetőzését. "A Ferrari nélkül is meglennénk, habár nagyon sajnálnánk az elvesztését. Mindenképpen életbe lép 2010-ben a költséghatár" - szögezte le Mosley.
A múlt héten a szövetség azt is bejelentette, hogy a tervek szerint 2010-ben az a pilóta nyeri a Forma-1-es világbajnoki sorozatot, aki az idény során a legtöbb futamon tud győzni. A költségvetési limit ötletének napvilágra kerülése óta a korábban kiváló vázakat gyártó Lola, a teljes egészében amerikai USF1 elnevezésű alakulat, valamint az Aston Martin is jelezte jövő évi részvételi szándékát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.