A tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács szerdán fogadta el a Magyar Posta összevont (konszolidált) éves beszámolóját. Az elfogadott éves beszámolóban a Magyar Pos-ta és a társaság leányvállalatainak (Postaautó Zrt., JNT Kft.) eredményei együtt szerepelnek. A vál-lalatcsoporton belül a Magyar Posta játszik meghatározó szerepet, ugyanakkor a leányvállalatok jó teljesítménye tovább növelte a társaságcsoport mérlegfőösszegét és eredményét is.
Az állami tulajdonban lévő postai szolgáltató 2008-ban soha nem látott sikeres évet zárt: az árbevé-tele meghaladta a 197,48 milliárd forintot, ami 6,1%-kal nagyobb a 2007. évi 186,04 milliárd forint-nál. A posta az elmúlt évekhez hasonlóan üzemi szinten is eredményes volt. A társaság 2008. évi üzleti eredménye 8,26 milliárd forint lett, az egy évvel korábbi 5,87 milliárd forinttal szemben.
A korábbi éveknél és a tervezettnél magasabb árbevétel elérésében szerepet játszott, hogy a Ma-gyar Posta a pénzügyi szolgáltatások területén 2008-ban több mint 4,6 milliárd Ft-tal – 50,6 milliárd forintról 55,3 milliárd forintra – növelte bevételeit. A levélpostai szolgáltatások teljes bevétele egy év alatt 7 %-kal, 79,5 milliárd forintról 85 milliárd forintra bővült – ismertette az előző év eredményeit Szűts Ildikó, a Magyar Posta vezérigazgatója. Hozzátette, a társaság a tavalyi esztendőben 1,626 milliárd küldeményt kezelt.
A cégcsoport 2008-ban 9,07 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el, ami 47 %-kal haladja meg a 2007. évi 6,15 milliárd forintot.
A társaság a 2008-as eredménye után 4,5 milliárd forint osztalékot fizet a tulajdonos magyar állam-nak, szemben a 2007. évi 3 milliárd forinttal. A Magyar Posta fennállása óta nem fizetett ilyen ma-gas osztalékot.
Az eredmények a Magyar Posta hatékony működését igazolják vissza. Szűts Ildikó vezérigazgató szerint a társaság 2009-ben is a tulajdonos által elfogadott stratégia végrehajtásán dolgozik, tudato-san készül a 2013-as piacnyitásra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.