Megbüntette a Wizz Air Hungary Kft.-t az Egyenlő Bánásmód Hatóság, mert megtagadta egy vak nő utaztatását, kifejezetten annak fogyatékossága miatt - derül ki a hatóságnak a napokban nyilvánosságra hozott határozatából. A nő tavaly áprilisban szeretett volna Rómába utazni, ezért két hónappal korábban testvére segítségével az interneten jegyet vett a fapados légitársaság egyik járatára – írja a Népszabadság.
Utazás előtt több mint egy héttel jelezte, hogy látássérült, ekkor tudta meg, hogy nem utazhat, de a jegy árát visszakapja. A társaság üzleti szabályzata szerint a foglaláskor kellett volna jeleznie, hogy nem lát, hogy felkészülhessenek a fogadására. Ekkor derült ki a nő számára, hogy a cég honlapján a "Hasznos tanácsok" rovatban az is szerepel, hogy vak vagy siket utasok csak egészséges kísérővel utazhatnak, vagyis nekik két jegyet kell venniük.
A nő ezután fordult az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz. Azt is sérelmezte, hogy mivel Rómából már megváltott jeggyel utazott volna tovább, annak a jegynek az árát is elveszítette, így anyagi kár is érte.
Arra már a hatóság figyelt fel, hogy az információ, miszerint a vakok és siketek csak egészséges kísérővel utazhatnak, ha nem szólnak időben, csak a magyar nyelvű tájékoztatóban szerepelt, az angol nyelvűben viszont az állt, hogy a társaság a látássérült utasoknak ingyen "fogadás és segítség" szolgáltatást nyújt. Ebben a szövegben nem szerepelt, hogy a kísérővel kell utazniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.