BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiú ábránd? - 2011-re már nyereséget szeretne a GM

A csődvédelem alatt álló General Motors abban bízik, hogy 2011-re ismét nyereségessé válik – derül ki a csődbírósághoz benyújtott iratokból.

Az amerikai autókonszern pénzügyi tanácsadó cége, az Evercore Partners úgy becsüli, hogy a GM vesztesége idén még 17,5 milliárd dollár lesz, ám 2011-ben már 3 milliárd dollár összegű profitra tesz szert – írja a BBC. A cég évi 16 milliós autóeladással számol, annak ellenére, hogy a GM jelenleg kevesebb mint 10 millió gépkocsit ad el évente.

A becslés azon a prognózison alapul, hogy a GM évente 16 millió járművet értékesít a jelenlegi kevesebb mint évi tízmillió helyett. A BBC szerint elképzelhető, hogy a GM a következő 60-90 napon belül kiléphet a csődvédelemből.

A General Motors a legnagyobb amerikai iparvállalat, amely valaha fizetés-képtelenséget jelentett be. Timothy Geithner pénzügyminiszter június 1-i közlése szerint a céget államosítják is: egy 30 milliárd dolláros tőkeinjekcióért cserébe a részvények 60 százaléka az amerikai, 12 százaléka pedig a kanadai kormány tulajdonába kerül. További 17,5 százalékot az alkalmazottak nyugdíjalapjai kapnak, s a vállalat hitelezőinek csak a maradék 10 százalék jut. Vagyis a közösségi tulajdon aránya eléri majd a 90 százalékot a tavaly 149 milliárd dolláros bevételt produkáló cégnél.

Emellett az amerikai állam mostanra 35,4 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a GMAC-ben. A General Motors pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó leánya összesen 12,5 milliárdnyi állami támogatás kapott eddig, ami Washington reményei szerint az autógyártókat segíti majd.

A cég május végén közölte: új típusú kisautó gyártását kezdi meg az egyik jelenleg használaton kívüli amerikai telephelyén. A General Motors közleménye szerint 160 ezer új kis- és kompakt autó hagyja majd el évente az egyik jelenleg használaton kívüli gyár futószalagját.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.