A mobilfizetés lényege, hogy a telefon virtuális bankkártyává vagy csekkfüzetté váljon. A PC-ken már elterjedte az online vásárlás, de a számtalan mobiltípus, a kis méretek és a hardver korlátok miatt nagy kihívás a rendszert mobiltelefonra átültetni – írja a New York Times.
Ez a fizetési típus jelenleg főleg a fejlődő országokban, elsősorban Afrikában népszerű , ahol a hagyományos bankszámlakezelést pótolja. A fejlett országokban az elemzők szerint az iPhone és a BlackBerry sikere adhat lendületet a mobilfizetésnek. Az okostelefonok megkönnyítik a komplex kommunikációt, így a felhasználók sokkal szívesebben költenek a mobiljukról is.
"Rengeteg nagy játékos rengeteg dollárt fektet ebbe az üzletbe" – összegezte a helyzetet a Frost & Sullivan elemzője. A szakértők szerint biztos, hogy a technológia befut, a kérdés csak az, hogy kié.
Erre választ lehet az Obopay sikere: a cég márciusban 35 millió dollárt szedett be a befektetőként jelentkező Nokiától. Ez a legnagyobb összeg, amelyet pénzügyi szolgáltatásokra szakosodó start-up cégre költöttek ebben az évben. A vállalat sms segítségével teszi lehetővé a fizetést. A múlt héten a MasterCard indította be MoneySend nevű szolgáltatását, amely részben az Obopay technológiájára épül.
Szintén a múlt héten egy másik frissen alapított vállalat, a Boku közölte, hogy 13 millió dolláros tőkéhez jutott. A cég saját bevallása szerint a mobil válasz a bankkártyára – a tranzakciókhoz a felhasználók telefonszámát használja fel. Egy harmadik kiscég, a Zong vezére szerint ha az ügyfélnek a telefonszámát kell beütnie, tízszer nagyobb az esély arra, hogy megtörténik a vásárlás, mintha az eladó a bankszámlaszámát kérné tőle.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.