A recesszió nem kerülte el ezt a korábbi években dinamikusan növekvő ágazatot sem, s ma már látni, hogy a mielőbbi kilábalásban főként az olcsó készülékeket felszívó fejlődő országok segíthetnek. A következő öt évben ugyanis a világ új mobil-előfizetőinek 80 százaléka a feltörekvő térségekből származik. Így, főként ezekre az országokra építve, 2014-ig évi 22 százalékkal, 700 millió darab fölé nőhet a fapados telefonok piaca – állítja legfrissebb felmérésében az amerikai Juniper Research. A teljes globális mobiltelefon-piac jelenleg nem haladja meg az évi 300 millió darabot.
Banglades, Pakisztán és India jelenleg azok az országok, ahol az öt dollár alatti költséggel gyártott készülékek nagy tételben, haszonnal találnak gazdára, de már itt sem feltétlenül csak az olcsóság számít. Szakértők szerint a telefongyártóknak és a szolgáltatóknak közösen kell dolgozniuk a megfelelő üzleti modellen és az újszerű, eddig inkább csak az internetes oldalakra jellemző közösségi jellegű szolgáltatásokon is.
Az okos telefonok piaca is gyors ütemben nőhet a következő öt évben. Tavaly az ebbe a kategóriába sorolható készülékek aránya a világszerte eladott összes mobilhoz képest még csak 13 százalék volt, nagyjából ez a mutató fedi le a magyarországi viszonyokat is. Öt esztendő múlva viszont már 27 százalékot képvisel majd a globális éves eladásokból az okos telefonok részesedése.
A mobilgyártók körében a készülékértékesítés extenzív növekedési szakaszának lezárultával még intenzívebb lehet a verseny, ahol egyre nagyobb szerep jut a nagy márkák után a piacra csak évekkel később lépő dél-koreai márkáknak. A rivalizálás a következő években már az ő oldalukon folytatódik. A Samsung a közelmúltban jutott fel a globális dobogó második fokára, s ezt a pozíciót célozza meg három éven belül az LG – nyilatkozta a napokban a Reutersnek a csoport elnök-vezérigazgatója, Scott Ahn. A márka az idén is tartani akarja tíz százalék körüli részesedését.
A globális recesszió nyomán ennyivel zsugorodik ebben az évben a világ mobiltelefon-piaca is. Az LG az olcsóbb készülékekkel a kínai piacon akar hódítani, és a jelenlegi kétszázalékos részesedését három év alatt meg akarja háromszorozni. Az okos telefonok fejlesztésében két vasat is tart a tűzben, együttműködik a Microsofttal, de az év vége előtt piacra kívánja dobni a Google által fejlesztett Android szoftveren alapuló első modelljét is.
Az LG Magyarországon a piaci erősödés lehetőségét a csúcskategóriás és formatervezett készülékekben, valamint a teljesen érintőképernyős középkategóriás telefonjaiban látja - mondja Kárpáti Zoltán, az LG magyarországi GSM értékesítési vezetője
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.