Az ügyet jól ismerő, informátor szerint a BAIC képviselői kedden tárgyaltak a német kormánnyal. A Reuters nyilatkozója szerint bár a kínai konszern nem rendelkezik teljes tervvel az Opel beruházásról, de "komolyan fontolóra venné" az üzletet, ha a kanadai Magnával mégsem sikerül megállapodni. A Fiat ugyan nem folytatott megbeszélést a kabinettel, de állítólag szintén nem zárkózik el az ügylettől.
A német pénzügyminiszter május 30-án jelentette be: megállapodott a német kormány az érintett felekkel arról, hogy a Magna kanadai-osztrák cég veszi át a csőd közeli helyzetbe került autógyárat. A Magna és az orosz Sberbank együtt 700 millió eurót ajánl az Opel 50 százalékáért. A Magna terve minden német Opel telephelyet megtartana - igaz, leépítések ellen garanciát ő sem vállal.
A BAIC szinte az utolsó pillanatban, május 27-én küldte meg pályázatát, ám Thomas Steg kormányszóvivő akkor úgy nyilatkozott: a kormány nem tárgyalja a kínai konszern ajánlatát.
Két nappal a BAIC megmozdulását követően a Fiat képviselői lemondták részvételüket az Opel megmentésére kezdeményezett válság-csúcs folytatásán. Sergio Marchionne vezérigazgató akkor úgy nyilatkozott: fenntartják ajánlatukat, de nem hajlandóak további kockázatot vállalni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.