BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ilyen még nem volt a Forma 1-en - Minden üzlet adott nyugtát

A Formula 1 Magyar Nagydíj helyszínén és környékén elvégzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a vendéglátás és a kereskedelem területén jelentős javulás volt tapasztalható.

Vásárlói megkárosításra mindössze egy alkalommal került sor, az összkifogásolási arány alig haladja meg a 20 százalékot. Ennél jelentősebb mértékű szabálytalanságot tapasztaltak a felügyelők a taxi-szolgáltatással kapcsolatban. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a korábbi években kialakult rend szerint az idegenforgalmi főszezonban 2009. július 24-26. között kiemelt ellenőrzést végzett a FORMULA 1 ING Magyar Nagydíj rendezvényen.

A rendezvényen üzemelt összes, mintegy 146 db vendéglátó kitelepülés ellenőrzése megtörtént, melyek közül 32 egységben (21,9 százalék) került sor szabálytalanság megállapítására. Mogyoródon és Szilasliget-Kerepesen összesen 6 állandó jelleggel működő vendéglátó egységet ellenőriztek a felügyelők, melyek közül 3 (50 százalék) egység ellenőrzése során állapítottak meg kisebb szabálytalanságot.


 
Nyugtaadási kötelezettségének minden vállalkozó eleget tett, egy vásárlásnál sem kellett ennek hiányát megállapítani. Mindössze egy vásárlás alkalmával tapasztaltak a felügyelők vásárlói megkárosítást, melynek összege azonban jelentős, 2 termék esetén összesen 1320 forint volt.
 
A vásárlók megfelelő tájékoztatásával kapcsolatban az egységek mintegy 21,9 százalékánál merültek fel kisebb-nagyobb hiányosságok, mint például hiányos ártájékoztatás, euró/forint átváltási ár feltüntetésének hiánya, panaszfórumokról szóló tájékoztató hiánya, vagy hiányosan tartalommal történő feltüntetése. A vendéglátó egységek üzemeltetőivel szemben összesen 375 ezer forint fogyasztóvédelmi bírság kiszabására kerül sor.
 
A taxi szolgáltatók ellenőrzése minden esetben próbaúttal egybekötve történt. A rendezvény ideje alatt mintegy 9 szolgáltató ellenőrzése történt meg, melyek mindegyike magán szolgáltató volt, azaz nem tartozott egyik taxi szolgáltató társasághoz sem. A 9 próbaúttal egybekötött ellenőrzésből 6 próbaút során szabálytalanságot tapasztaltak. Négy esetben nem adtak nyugtát a sofőrök, két cég autójából hiányzott a fényképes igazolvány, illetve a taxaméter hitelességét igazoló dokumentum. Az ellenőrzések során megállapított szabálytalanságokért összesen 400 ezer fogyasztóvédelmi bírság kiszabását kezdeményezi a hatóság a 6 taxi szolgáltatóval szemben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.