BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itthon maradunk idén – Felpörgött a Balaton

Nehezen indult, de a belföldi turistáknak és az akciózó szálláshelyeknek köszönhetően hirtelen felpörgött a szezon a vízpartokon. Beigazolódni látszanak a korábbi felmérések eredményei: idén a legtöbben itthon maradnak, és még egy hetet sem szánnak a nyaralásra.

Nem panaszkodhattak az elmúlt hétvégén a forgalomra a gárdonyi biostrand üzemeltetői és étkezdéi, ahogy a Taksonyt és Bugyit összekötő út mentén található, vízi élményparkká alakított Rukkel-tó tulajdonosai sem: zsúfolásig megteltek a parkolók és a part is – írja a Népszabadság.

- A Balatonnál, a Velencei- és a Tisza-tónál sem lehet leejteni egy gombostűt. Nehezen indult, de a kánikulának és a szállodai akcióknak köszönhetően hirtelen megérkezett a főszezon - mondta lapunknak Komora Zoltán, az IBUSZ turisztikai igazgatója. Tapasztalataik szerint az alacsonyabb, két-három csillagos kategória és a magas szolgáltatásokat kínáló, ötcsillagos wellness-fitnesz hotelek forgalma nőtt meg lényegesen tavalyhoz képest.

- Látva a gyér érdeklődést, előszezonban egyes szállodák akciókat hirdettek, amelyek keretében öt nap áráért hét vagy hat napot adtak, a drágább hotelek pedig pluszszolgáltatásokat, például ingyenes kerékpárbérlést, masszázst ígértek a vendégeknek, ami megtette hatását. Az egy főre eső tartózkodási idő viszont tavalyhoz képest az átlagos 5,5 napról 4-4,5 napra csökkent - tette hozzá Komora Zoltán.

Ez megfelel a GfK Hungária és a Szonda Ipsos július elején közzétett felmérési eredményeinek, amelyek szerint a magyarok több mint hetven százaléka nem tervez öt napnál hosszabb üdülést a következő 12 hónapban, és elsősorban belföldet jelölték meg a pihenésük helyszínéül. A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók háromnegyede nem nyaralt az elmúlt egy évben, és mindöszsze 13 százalékuk töltött öt napnál hosszabb időt üdülési céllal itthon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.