BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megnövekedett a légitársaságokkal kapcsolatos panaszok száma az Egyesült Királyságban

A nagy-britanniai Air Transport Users Council (AUC) fogyasztóvédelmi szervezethez a légi utasok részéről a 2008 -2009-es évben 11 százalékkal több 12 307 panasz érkezett be, mint az előző évben.

A panaszosok zöme a járatok törlése, késése és a feladott poggyászuk rossz félreirányítása miatt emelt kifogást - írja a BBC.

Az AUC szerint nehéz elérni, hogy az utasok az ilyen esetekben kártérítésben részesüljenek, mert a légitársaságok legtöbbször arra hivatkoznak, hogy a járatok késése "rendkívüli körülmények" miatt következett be, ez pedig mentesítő őket a kártérítési kötelezettség alól.

Sok panaszos azt is kifogásolta, hogy az utazásért fizetett árért nem kapta meg a légi társaság által nyújtott szolgáltatások kellő ellenértékét. A fogyasztóvédelmi szervezet az előző évi 60 helyett idén eddig 120 esetben harcolt ki kártérítést a légiutasok számára.

Az AUC vezetője szerint a jegyfoglalás új technológiai lehetőségei tovább növelik a problémák számát. Az online becsekkolás és a foglalások internetes módosítása elvileg több lehetőséget jelentene a fogyasztók számára, gyakorlatilag azonban ezzel több konfliktus adódik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.