A panaszosok zöme a járatok törlése, késése és a feladott poggyászuk rossz félreirányítása miatt emelt kifogást - írja a BBC.
Az AUC szerint nehéz elérni, hogy az utasok az ilyen esetekben kártérítésben részesüljenek, mert a légitársaságok legtöbbször arra hivatkoznak, hogy a járatok késése "rendkívüli körülmények" miatt következett be, ez pedig mentesítő őket a kártérítési kötelezettség alól.
Sok panaszos azt is kifogásolta, hogy az utazásért fizetett árért nem kapta meg a légi társaság által nyújtott szolgáltatások kellő ellenértékét. A fogyasztóvédelmi szervezet az előző évi 60 helyett idén eddig 120 esetben harcolt ki kártérítést a légiutasok számára.
Az AUC vezetője szerint a jegyfoglalás új technológiai lehetőségei tovább növelik a problémák számát. Az online becsekkolás és a foglalások internetes módosítása elvileg több lehetőséget jelentene a fogyasztók számára, gyakorlatilag azonban ezzel több konfliktus adódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.