Immár biztosnak látszik, hogy az idén feleannyi, legfeljebb 80-85 ezer új személygépkocsi kerül forgalomba Magyarországon, mint tavaly. Június végéig ugyanis mindössze 39 ezer autót adtak el, ez 52 százalékos zuhanás.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete úgy véli: ha a kormány bevezette volna a szakmai szövetség által ajánlott autócsere-ösztönző programot, 10-15 ezerrel több jármű kelne el, ennek révén pedig nem csupán a csődközelbe jutott kereskedők jó része maradhatna talpon, hanem a költségvetés adóbevétele is jelentősen nőne.
A forgalom esése a járműipart már tavaly világszerte igen nehéz helyzetbe hozta, noha a frissen kiadott múlt évi összesített adatok csupán a jéghegy csúcsát mutatják, hiszen a világválság hatása igazán csak az idén jelentkezik.
Európában, ahol az „utolsó békeévben”, 2007-ben közvetett módon 12 millió munkahely függött a járműipartól és -kereskedelemtől, rövid távon nem remélhető pozitív változás – állítja Carlos Goshn, a Renault-Nissan csoport vezetője, egyben az ACEA elnöke. Szerinte csupán 2011 első harmadában léphet a növekedés útjára az uniós autóipar.
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.