A japán társaság és a General Motors Co. (GM) közösen fejlesztik az új generációs hibrid meghajtású rendszert, amelyben kisebb, de nagyobb kapacitású akkumulátort használnak majd. Az új rendszert a Suzuki középkategóriás szedánjába, a Kizashiba építik majd be.
A japán cég ezzel kívánja növelni részesedését az észak-amerikai piacon, ahol az első negyedévben több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak.
A japán Suzuki autógyárcsoport augusztus elején 2,138 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, ez kevesebb mint a tizede az egy évvel korábbi 26,033 milliárdnak. A bevétel, 577,14 milliárd jen, 36,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 910,41 milliárdtól, ami súlyos árengedménykényszert jelez ahhoz képest, hogy a világszerte eladott 541 ezer jármű csak 12,4 százalékkal volt kevesebb az egy évvel azelőttinél.
A japán, az észak-amerikai és az európai visszaesést nem tudta eléggé ellensúlyozni az ázsiai, azon belül is a gyorsan erősödő indiai piac. Japánban és Észak-Amerikában ráadásul több mint 2 milliárd, illetve több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak az első üzleti negyedévben. Európában 1,8 milliárdos, Ázsiában 11,2 milliárd jenes üzemi eredményt ért el.
A Magyar Suzuki tavaly 281.686 gépjárművet gyártott, 21,28 százalékkal többet, mint 2007-ben. A Suzuki és General Motors együttműködése a hibrid meghajtású rendszerek fejlesztésében néhány éve indult, a munkálatok annak ellenére sem álltak le, hogy a GM nehéz pénzügyi helyzetbe került, június elején csődvédelmet kért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.