BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Étellel, zenével csalogatják a légicégek az utasokat

Bővíti az üzleti utasoknak szánt fedélzeti szolgáltatásait az amerikai Delta légitársaság: a New York–Los Angeles járaton már nemcsak szendvicseket osztogat, hanem meleg és nagyobb adagban felszolgált ételeket is, kérésre zenehallgatást és elektronikus játékokat szintén elérhetővé tesz.

Bejelentette továbbá, hogy az eddig főleg a nemzetközi utasok számára elérhető BusinessElite nevű programot belföldi járatain is életbe lépteti, ezenkívül vezeték nélküli fedélzeti internetet lehet igénybe venni az év végétől a belföldi gépeken. Megtörni látszik tehát a jég; szakértők szerint ha a világ legnagyobb légicége lép, több versenytárs is követi majd.

A veszteségei csökkentésére összpontosító Malév új kereskedelmi stratégiájának is egyik fontos eleme a vállalati ügyfelek felértékelése. Erre utal, hogy márciustól már működik a Corporate Saver program. „Olyan rugalmas ajánlatot kínálunk, amely a nagyvállalatok mellett a kis és közepes cégek számára is biztosít előnyöket, és az egyéni igényekhez is igazodik. A vállalati szerződéseink négy hónap alatt megháromszorozódtak Magyarországon, a külpiacokon pedig 50 százalékkal nőtt a céges ügyfeleink száma” – mondta lapunknak Karim Makhlouf vezérigazgató-helyettes.

Sok légitársaság csökkentette prémium helyeinek árát, vagy egyéb kedvezményeket nyújt ügyfeleinek, annak érdekében, hogy visszacsalogassa azokat, akik a válság hatására inkább a repülőgépek hátsó felébe vagy fapados légitársaságok gépeire ültek át. A British Airways (BA) például májusban egyet fizet, kettőt vihet ajánlatot hirdetett meg, valamit lehetőséget biztosított arra, hogy internetes rendelés esetén kedvező áron magasabb osztályra cserélhessék jegyüket az utasok.

„Nem gondoljuk, hogy ezek az ajánlatok rombolnák az üzleti modellünket vagy csökkentenék a bevételeinket. Ez lehetőséget ad ügyfeleinknek arra, hogy ráérezzenek egy jobb színvonal ízére. Elérhetővé tesszük az utasok számára a magasabb osztályon való utazást, és reményeink szerint annyira megszeretik, hogy visszajönnek” – mondta Willie Walsh, a BA vezérigazgatója.

A prémium kategóriás osztályok bevétele 40 százalékos visszaesést mutatott júniusban. A társaságok utasainak 7-10 százaléka utazik üzleti vagy első osztályon, ezzel szemben a bevételek 25-30 százaléka az ezen osztályokra történő jegyeladásokból származik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.