Olcsó, hatékony, minőségi szolgáltatást nyújtó vasúti és buszközlekedés kialakítását tervezi a kormány. A cél, hogy a következő három év átlagában a jelenlegi évi mintegy 330 milliárd forintnál 70 milliárddal kevesebb költségvetési pénzt kelljen elkölteni a MÁV-Start Zrt.-nél és a Volán társaságoknál.
A csökkentés meghatározó része hatékonyságjavításból származik majd. Mindezzel a mostani 1,3-ről egy százalékra esik a közösségi közlekedésre költött állami pénz aránya a GDP-n belül.
E megtakarítás nagyobb, mint az IMF-fel kötött megállapodásban szereplő évi 40 milliárd, s általa a mostani 1,3-ről egy százalékra esik a közösségi közlekedésre költött állami pénz aránya a GDP-n belül. A csökkentés meghatározó része hatékonyságjavításból származik majd, de van tartalék e társaságok fix költségeinek mérséklésében és a menetdíjbevételekben is.
A fenti céloknak a kormányhatározat szerint már egy regionális közlekedésszerkezet keretein belül kell megvalósulniuk. „Ennek létrehozásáról, továbbá a MÁV és a Volán társaságok szerkezeti átalakításáról, végül az átalakítás és a működtetés finanszírozásának módjáról a kormány augusztus 15-e és november 30-a között vár koncepciókat a felelősöktől” – ismertette a pénteki tájékoztatón Szollár Domokos kormányszóvivő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.