A Romanian Times szerint a kishaszonjárművet, a Transit Connectet csak összeszerelik az egykori Oltcit-, majd Daewoo-gyárban, mivel az alkatrészeket és a részegységeket nem helyben készítik.
A Ford tavaly márciusban 57 millió euróért vásárolta meg az Automobile Craiova 72,4 százalékos részvénycsomagját, vállalva, hogy visszafizeti a román kormánynak azt a 27 millió eurót, amelyet a kabinet – lényegében támogatásként – elengedett az eredetileg 84 milliós árból. Igaz, a kormány azzal a feltétellel adta a kedvezményt, hogy a Ford megtartja az üzem 3900 alkalmazottját. Az Európai Bizottság azonban jogellenes állami segélynek nyilvánította a 27 millió eurós kedvezményt.
Azóta a Ford 250 millió eurós tőkeemelést hajtott végre, most pedig – augusztus 11-ig szóló – nyilvános ajánlatot tett az Automobile Craiova bukaresti tőzsdén forgalmazott 3,27 százaléknyi részesedést kitevő papírjaira. Ha az EFG Eurobank Securities által kezelt ügylet eredményesen zárul, a Ford lesz a dél-romániai vállalat 100 százalékos tulajdonosa. Az elmúlt év végén ugyanakkor nem változtatott azon tervén, hogy öszszesen 675 millió eurót szán a craiovai volt Daewoo-gyárra, és nem csökkenti a létszámot sem.
A sorozatgyártás megkezdésével kapcsolatban a Romanian Times azt írja: az amerikai cég nem ismertette a gyártási darabszámot illető terveit. A válság előtt a Ford évi 300 ezer gépkocsi és további 300 ezer motor előállítását tervezte az egységben, de erre az évre csak 30 ezer Transit Connect áruszállító kibocsátására készültek. A gyár teljes korszerűsítése után, 2011-től már három modell készülhet Craiovában: a Connect, illetve annak újabb változata mellett a következő generációs Transit furgon és egy, ma még tervezési szakaszban lévő – a hírek szerint háromhengeres – kisautó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.