A SkyEurope fapados légitársaság ellen szeptember 9-én hivatalosan megindult a felszámolási eljárás. Azoknak az ügyfeleknek, akik jegyet vásároltak, de a szolgáltatást már nem tudták igénybe venni, ettől az időponttól jelenthetik be visszatérítési igényüket egy űrlap kitöltésével (részletek és segítségnyújtás az EFK honlapján).
Az igények bejelentési határideje a felszámolás megindításától 45 napig lehetséges. A SkyEurope weboldalán azonnal visszatérítést ígér a jegyüket bankkártyával vásárlók számára. A MasterCard és a Visa saját weboldala szintén a biztonságos vásárlást és nem teljesítés esetén a pénz visszatérítésének lehetőségét említi. A helyzet azonban nem ilyen egyszerű.
A visszafizetéssel kapcsolatos gyakorlat eltér az egyes uniós országokban. Finnországban például törvény biztosítja a visszafizetést ilyen esetekben.
Az EFK Belgiumban működő központja a Mastercard és a Visa társaságoktól úgy értesült, a fogyasztók kérhetik a visszatérítést, amennyiben bizonyítani tudják, hogy felvették a kapcsolatot a szolgáltatóval (SkyEurope) és megpróbálták visszakérni pénzüket. Amennyiben ez nem sikerül, az ügyfelek egy panasz űrlap kitöltésével kérhetik a visszafizetést a kártyatársaságtól, legfeljebb 120 nappal a kifizetett, de igénybe nem vett szolgáltatás dátuma után.
Az Európai Fogyasztói Központ tudomása szerint egyes hazai bankok, például a Raiffeisen és a K&H befogadták a visszatérítéssel kapcsolatos igényeket. Más pénzintézetek várakoztatják az ügyfeleket, míg egyes cégek mostanáig nem válaszoltak a fogyasztók megkeresésére. Jelenleg nincs kiforrott hazai gyakorlat ezen a téren.
Az EFK ezért azt tanácsolja a fogyasztóknak, jelezzék a légitársaság felé visszatérítési igényüket, mielőtt kártyakibocsátó bankjukhoz fordulnak visszatérítésért. Vagyis a SkyEurope kártyával fizető utasainak is ügyelnie kell arra, hogy szeptember 9-től 45 napon belül igényét a légitársaságnál bejelentse, mert csak ezután kérhet visszatérítést a kártyatársaságtól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.